- This event has passed.
București: vernisajul expoziţiei de sculptură şi tapiserie „Jocuri de copii”, autor Rita Şhapira Shain
1 iunie, 2012 - 10 iunie, 2012
Muzeul Naţional al Satului „Dimitrie Gusti” vă invită vineri, 1 Iunie 2012, ora 10.00, la vernisajul expoziţiei de sculptură şi tapiserie „Jocuri de copii”, autor Rita Şhapira Shain.
Cu această expoziţie, artista îşi exprimă cele mai frumoase gânduri faţă de copilărie şi ii aşteaptă pe toţi copiii Bucureştiului si să îi treacă pragul, într-un periplu prin lumea sculpturii şi a tapiseriei. Autoarea doreşte să ţină şi un mic workshop în care le va vorbi copiilor despre sculptură şi educaţia prin artă.
Membră a Uniunii Artiştilor Plastici din România din anul 1999 şi sculptor de renume mondial, Rita Şhapira, a urmat cursurile Academiei de Artă din Bucureşti unde a studiat sculptura cu maestrul Medrea şi a participat la majoritatea expoziţiilor de sculptură şi artă decorativă din România http://www.cimec.ro/PaginiGazduite/rita/default.htm
Operele sale fac parte din colecţii private aflate în ţări precum: Canada, Mexic, Statele Unite, Elveţia, România şi Israel. O parte din acestea vor putea fi vizitate la Sala de expoziţii „Gheorghe Focşa” a Muzeului Naţional al Satului „Dimitrie Gusti” în perioada 1 – 10 Iunie 2012, de miercuri până duminică, între orele 11.00 – 19.00.
RSVP 021/317 91 03 int. 143
Va asteptam cu drag!
Biroul Relatii Publice:
Iuliana Grumazescu
muzeograf
Telefon: 317. 91. 03/ interior 143
muzeulsatului_ig@yahoo.com
iulia.grumazescu@muzeul-satului.ro
Soseaua Kiseleff nr. 28-30, sector 1, Bucuresti
RITA SHAPIRA SHAIN
Membră a Uniunii Artiştilor Plastici din România din 1999, Rita Shapira, sculptor de renume mondial, a emigrat in Israel în 1972. A urmat cursurile Academiei de Artă din Bucureşti unde a studiat sculpura cu maestrul Medrea.
A participat la majoritatea expoziţiilor de sculptură şi artă decorativă din România.
Operele sale fac parte din colecţii private aflate în ţări precum: Canada, Mexic, Statele Unite, Elveţia, România şi Israel.
EXPOZIŢII PERSONALE
1980 – Israel ,Old Jaffa, Riebenffeld Gallery
1981 – Israel, Rehovot, Rehovot Gallery
1983 – Israel, Aschelon, Elly Gallery
1984 – Israel, Ierusalim, Tsfta Gallery,
1986 – Israel, Rehovot, Rehovot Gallery
1987 – Israel, Aschelon, Elly Gallery
1987 – Israel, Tel-Aviv, America House
1989 – Elveţia, Geneva, Argos Gallery
1991 – România, Bucureşti, Galeria Eforie
1992 – România, Oradea, Muzeul Crişurilor
1993 – România, Timişoara, Galeria de Artă
1993 – România, Baia Mare, Muzeul de Artă
1993 – România, Botoşani, Muzeul de Artă
1993 – România, Bucureşti, Fundaţia Culturală Română
1993 – Austria, Viena, Institutul Cultural Român
1993 – Finlanda, Helsinki, Tokol Gallery
1993 – Italia, Veneţia, Galeria San Vidal
1995 – Suedia, Stockolm, Art Adiction Gallery
1996 – Statele Unite, New York, Institutul Cultural Român
1996 – Statee Unite, New York, Riloff Gallery
1997 – Suedia, Stockolm, Art Adiction Gallery
1997 – Italia, Roma, Accademia di Romania
2000 – Israel, Rehovot, inaugurarea ansamblului statuar „Grădina de sculpturi a Ritei”
PREMII
1958 – România, premiul II pentru sculptura „Maternitate”
1995 – Suedia, premiul I şi medalia de aur pentru sculptura „Rugaciunea”
1997 – Suedia, premiul I şi medalia de aur pentru sculptura „Inocenţă”
DONAŢII
1995 – Israel, Rehovat, Institutul de Ştiinţă Wetzman, sculptura „Rugăciunea” – bronz
1995 – Romania, Bucureşti, Camera de Comerţ România – Israel, „Aplauze” – bronz
1997 – Statele Unite, New York, Cladirea UNICEF, „Copii jucându-se”- bronz
2000 – Israel, Rehovat, „Gradina de sculpturi a Ritei ” – ansamblu de opt sculpturi, mărime naturală, bronz
2002 – România, Bucureşti, Spitalul de copii „Grigore Alexandrescu”
Precum şi alte donaţii făcute unor grădiniţe particulare.
APRECIERI
Aparent statice, sculpturile ei exaltă de graţie şi expresivitate.[ …] Artista se detaşează de clasicismul tradiţional şi devine liberă în creaţia ei. Acest lucru ii permite artistei să se dedice formei pure, ca o propunere pentru noi dimensiuni estetice şi un nou potenţial sculptural decorativ. MIRCEA DEAC – critic de artă
Un alt capitol important din opera Ritei Shapira constă într-o serie bogată numită „Jocuri de copii”. Lucrate in bronz patinat, aceste sculpturi, care au mărimea unui copil, dealtfel personajul principal al acestor jocuri, reprezintă cel mai veritabil capitol al acestei creaţii artistice. Uneori sunt două sau trei statui grupate ca intr-o conversaţie, alteori statuia este izolată, reprezentând un personaj activ, a cărui vitalitate este intr-un mod delicat sugerată[…] una dintre statui, „Jocul cu sfârleaza” tronează încă din 1997 în holul sediului UNICEF, din New York. AMELIA PAVEL – critic de artă
Un artist fin, cu o bună cunoaştere a proporţiilor şi a liniilor stabile, Rita Shapira Shain combină sensibilitatea formelor cu sculpturile monumentale în spaţii mici, dar cu o înălţime considerabilă datorată expresiei lor suple. Sculpturile sale din bronz sau marmură reînvie modelele clasice armonioase cu o căldură specială, plutind în discreţia lor, cu tăieturi viguroase şi îndrăzneţe. AUGUSTIN BUZURA – scriitor
Bazată pe filosofia miturilor şi pe motive folclorice, tapiseria Ritei Shapira ilustrează o lume aparent naivă, complicată şi bogată în elemente esenţiale şi simboluri. Artista remarcă cu discreţie o realitate dominată de emoţie şi sensibilitate. AUGUSTIN BUZURA – scriitor
Doamna Rita Shapira – Shain este o maestră a liniei neîntrerupte, care naşte siluete şi situaţii surprinse în mişcare. Dânsa este şi o maestră a liniei neîntrerupte sub formă de fir de lână ţesut cu o răbdare de Penelopă. Rezultatul este un univers care se constituie cu o coerenţă cuceritoare. GABRIEL GAFIŢA –secretar de stat MAE, aprilie 1996
Tapiseria „Adam si Eva” vine cu înţelesuri simbolice exprimate cu putere. Confecţionată din fir Manila, tapiseria cuprinde, pe o largă suprafaţă viu colorată, un copac al vieţii şi două personaje: Adam şi Eva. Este o interpretare senină şi plină de viaţă dedicată bucuriei de a trăi. Nimic nu aminteşte de păcatul original, de alungarea din Rai, de şarpe: totul se derulează în lumină şi speranţă.[…] Tapiseria „Măştile” este inspirată de surse originale. Împărţită în 25 de compartimente, din care 18 cu măşti şi restul cu spaţii libere, tapiseria prezintă o nouă viziune asupra măştii […] AMELIA PAVEL – critic de artă