- This event has passed.
Apariţie editorială „MARKETINGUL ÎN SLUJBA PATRIMONIULUI CULTURAL”
8 decembrie, 2008
Editura Universitara are placerea de a va semnala lucrarea „MARKETINGUL IN SLUJBA PATRIMONIULUI CULTURAL”, autor Alexandra Zbuchea, format academic, 326 pagini, realizata pe hartie de 80 gr., coperta policromie, carton 250 g/mp., pret/exemplar 32 lei.
Relatia dintre marketing si patrimoniul cultural detinut de muzee si arhive este deficitar abordata in Romania. Aceasta lucrare contribuie la acoperirea acestei lipse, urmarind sa ofere instrumente necesare pentru buna administrare si valorificare a patrimoniului cultural national, in beneficiul acestuia si al societatii in ansamblu. Acest din urma aspect este important, avandu-se in vedere doua considerente principale: patrimoniul cultural prin valoarea sa socio-culturala si politico-economica este un factor al calitatii vietii si al dezvoltarii durabile; starea problematica in care se gaseste patrimoniul cultural national care are o valoare culturala insemnata si se diversifica continuu dar se si confrunta cu probleme tot mai mari de natura administrativa si financiara.
Lucrarea pe care o supunem atentiei arata ca marketingul poate contribui pe termen scurt, mediu si lung la solutionarea multora dintre numeroasele probleme cu care se confrunta patrimoniul cultural national. Politici adecvate de marketing contribuie la valorificarea patrimoniului in contextul comunitatilor locale si al societatii in ansamblu, dar si la mai buna administrare a acestuia si a organizatiilor care il detin: muzee si arhive.
Cuprins
1. Valorificarea patrimoniului cultural naţional
Importanţa economică a patrimoniului cultural
Patrimoniul cultural tangibil şi problemele legate de administrarea sa
Peisajul cultural: concept interactiv de gestionare a patrimoniului
Serviciile de patrimoniu cultural: nucleu al politicii de marketing
2. Importanţa politicii de marketing privind valorificarea patrimoniului cultural naţional şi dezvoltarea
culturală a societăţii
Rolul marketingului în valorificarea şi dezvoltarea patrimoniu cultural
Piaţa serviciilor de patrimoniu cultural
Politica de marketing: garanţie a prezervării, a valorificării corespunzătoare şi a dezvoltării patrimoniului
cultural
Cunoaşterea comportamentul consumatorului: premisă a dezvoltării unor politici de marketing adecvate
3. Strategii de marketing pentru muzee
Coordonate privind administrarea muzeelor
Strategii de dezvoltare a ofertei muzeale
Distribuţia produsului specific muzeelor
Dezvoltarea ofertei suplimentare şi importanţa acesteia
Strategiile de finanţare a activităţii muzeului
Promovarea colecţiilor şi a muzeului
4. Strategii de marketing pentru arhivele culturale
Administrarea arhivelor: cadrul legislativ
Abordări de marketing privind gestionarea arhivelor culturale
Provocări privind dezvoltarea produsului patrimonial specific
Politica de distribuţie a produsului cultural oferit de arhive
Politica de preţ şi rolul său în realizarea obiectivelor strategice ale arhivelor culturale
Promovarea: „Cenuşăreasa” strategiei de marketing în cazul arhivelor
Alexandra Zbuchea – doctor, specialist in marketing cultural, consultant de marketing pentru Reteaua Nationala a Muzeelor din Romania, dar si pentru muzee importante, precum Muzeul National de Istorie Naturala „Grigore Antipa” sau Muzeul National de Arta al Romaniei, beneficiar a doua burse Fulbright pe marketing muzeal in Statele Unite, lector la Facultatea de Comunicare si Relatii Publice din cadrul SNSPA.
In masura in care lucrarea prezinta interes pentru dvs. puteti adresa comenzi la telefon / fax 021-315.32.47 sau la comenzi # editurauniversitara.ro.
Mihaela Murgoci
Redactor şef
Revista muzeelor CPPC
Calea Dorobantilor 99A, sector 1,
Bucuresti
mihaela.murgoci # cppc.ro
mihaela.murgoci # revistamuzeelor.ro
www.revistamuzeelor.ro
+4021.230.08.37
+4021.230.08.37
+40788.90.55.56