- This event has passed.
București: Noaptea Muzeelor la MARe | 12 iunie 2021
12 iunie, 2021
Noaptea Muzeelor la MARe
Sâmbătă 12 iunie
19:00 – 23:30 (ultimul vizitator)
Sâmbătă 12 iunie
19:00 – 23:30 (ultimul vizitator)
Intrare liberă!
Trei expoziții
O lansare de catalog
Un film documentar
O lansare de catalog
Un film documentar
Program:
***19:00 – 20:00 (Parter): Lansarea catalogului bilingv (ro/eng) al expoziției C.S.A. Clubul Sportiv al Artelor. Editura Vellant.
Catalogul prezintă materiale și articole inedite, studii și eseuri privind rolul sportului în procesul de modernizare și de urbanizare a societății, felul în care artiștii români au perceput și reprezentat sportul/sporturile și modul în care acesta a străbătut (în artă și prin artă), diferite epoci și ideologii.
***20:00 – 21:30 (Auditorium/ etaj -1): Film documentar: ”Al doilea joc”, regia Corneliu Porumboiu, 2014.
Filmul prezintă meciul de fotbal din 3 decembrie 1988 dintre echipele Steaua București și Dinamo București văzut de Adrian Porumboiu și Corneliu Porumboiu după 25 de ani. În 1988, Adrian Porumboiu a fost arbitrul principal al meciului. Se admit maximum 20 de persoane deodată în sală.
***19:00 – 23:30 (etajele -1 și 3): C.S.A. Clubul Sportiv al Artelor. Sportul în arta românească de la 1900 până azi. (etajele -1 și 3).
C.S.A. Clubul Sportiv al Artelor este o premieră în istoria artei, fiind singura expoziție muzeală dedicată vreodată reprezentării sportului în arta țării noastre. Ea va parcurge sistematic întregul traseu istoric prin care sportul și arta au modelat și modernizat societatea timp de peste 100 de ani. A fost realizată cu sprijinul a 11 muzee din țară, prezentând 53 de opere de la 48 de artiști români. Parteneri: Ministerul Culturii și Ministerul Tineretului și Sportului. Sponsorii expoziției: Volvo și Innova.
***19:00 – 23:30 (Spațiile dintre etaje): Concordia Discors. Gert și Uwe Tobias
Expoziție.
Expoziție.
În epoca multiplicării globale în masă chiar și a obiectelor 3D, cei doi Tobias au readus în atenție o tradiție germană bizară, dar deosebit de importantă pentru istoria artei – xilografia.
Aceeași tehnică folosită, printre alții, chiar de Martin Schongauer și ulterior de Albrecht Dürer în producerea imaginilor revoluționare ale evului mediu târziu și modernismului timpuriu este preluată și de Gert & Uwe Tobias printr-un procedeu conservator, dar cu importante inovații.
***19:00 – 23:30 (etajele 1 și 2): Colecția permanentă ”Diversitate stilistică cu răspundere limitată”. Prezintă arta românească din 1960 până în prezent. Etajul 2 este dedicat artei românești din perioada 1960-1989, etajul 1 este dedicat artei românești de după 1989. Prezentând 126 de lucrări semnate de 62 de artiști români, expoziția surprinde transformările artei românești de după iulie 1965, când, la Congresul al IX-lea al PCR s-a decis ”liberalizarea” acesteia și scoaterea ei de sub presiunea impusă de doctrina stalinistă. Este anul în care, potrivit MARe, se naște ”arta recentă”, o artă deopotrivă eliberată, dar sub controlul cenzurii, o artă care se diversifică aparent fără limite, dar fiind mereu dirijată de viziunea politicului. Al doilea moment crucial este 1989, când arta românească exprimă deopotrivă angoasele tranziției, neagă trecutul, privește cu o speranță amestecată cu cinism, viitorul.