- This event has passed.
București: Imagini Sonore / Jurnal vizual Sâmbătă: 15, 22, 29 ian. & 05 feb. la MARe/Muzeului de Artă Recentă
15 ianuarie, 2022 - 5 februarie, 2022
Imagini Sonore / Jurnal vizual
Sâmbătă: 15, 22, 29 ian. & 05 feb.
Orele 12:00 – 15:00
Copii de 5-10 ani (12:00 – 13:00)
Copii de 11-14 ani (13:30 – 15:00)
Număr de participanți: 12 (6 per grupă)
Participare gratuită
Copii de 5-10 ani (12:00 – 13:00)
Copii de 11-14 ani (13:30 – 15:00)
Număr de participanți: 12 (6 per grupă)
Participare gratuită
Al 4-lea modul din cadrul proiectului Imagini Sonore (parte a programului Fabrica de Sens), reprezintă o incursiune în istoria artei locale și este dedicat experimentării diferitelor tehnici de reprezentare vizuală.
Copiii vor explora spațiile de expunere ale MARe/Muzeului de Artă Recentă și vor experimenta tehnici de desen și pictură, îndrumați de trainerul educațional Ana Olivia Lăzărescu.
Împreună vor descoperi noi metode de interpretare a imaginilor vizuale și de exprimare a propriilor gânduri și idei în relație cu imaginile. La finalul celor patru întâlniri, copiii vor avea un jurnal al explorărilor artistice personale, similar unui jurnal de călătorie.
Modulul Jurnal vizual le oferă copiilor cu implant cohlear o posibilitate în plus de a se exprima. În cadrul modulului, atenția va fi concentrată asupra dezvoltării capacitatății participanților de a concepe, desena, picta și asambla compoziții care exprima idei narative.
În cele patru întâlniri, participanții vor interacționa cu arta din jurul lor (din spațiul muzeal) și vor folosi tehnici și medii asemănătoare cu cele folosite de artiștii contemporani: colaj, desen (linere, markere, cărbune, creion grafic, creioane pastel și cerate), pictură (acrilic, acuarelă, cerneală).
Toate aceste instrumente și tehnici vor deveni noi liante de comunicare pentru cei mici și vor conferi posibile competențe profesionale în design și comunicare vizuală.
În acest modul vom reflecta cu privire la lucrările de artă expuse la MARe, ghidați de trainerul educațional Ana Olivia Lăzărescu. Cei mici vor fi provocați să interpreteze, să simtă și să creeze narațiuni pe baza imaginilor văzute. Vom avea parte de jocuri și de discuții care pornesc de la lucrările de artă din muzeu, lucrări pe care le vom inventaria și arhiva sub forma unui jurnal vizual. Fiecare copil va umple jurnalul cu propriile gânduri, trăiri și impresii, documentând astfel experiența sa de la muzeu și interacțiunea sa cu arta contemporană.
Participanții vor crea propriul design pentru jurnal, iar după finalizarea cursului aceștia vor putea să continue arhivarea tuturor trăirilor în formă de amintiri vizuale. Sub îndrumarea Anei, participanții vor învăță cum să își structureze și exprime gândurile prin intermediul activității plastice.
1. Emoțiile prin culori și pictură – Teoria culorilor / 15.01.2022
Atelierul este dedicat formelor diferite ale limbajului vizual și impactului pe care limbajul vizual îl poate avea în mediul personal și social. Vom vizita expozițiile din MARe/Muzeul de Artă Recentă pentru a descoperi culorile folosite de artiști și felul în care acestea ne influențează starea de spirit. Prin jocuri, participanții vor fi provocați să descopere culori primare, secundare și non-culori, să extragă din lucrările de artă diferite emoții și stări, în mod argumentat. Vom fi atenți la ce anume ne transmit lucrările și la ce simțim atunci când privim paleta de culori.
Atelierul este dedicat formelor diferite ale limbajului vizual și impactului pe care limbajul vizual îl poate avea în mediul personal și social. Vom vizita expozițiile din MARe/Muzeul de Artă Recentă pentru a descoperi culorile folosite de artiști și felul în care acestea ne influențează starea de spirit. Prin jocuri, participanții vor fi provocați să descopere culori primare, secundare și non-culori, să extragă din lucrările de artă diferite emoții și stări, în mod argumentat. Vom fi atenți la ce anume ne transmit lucrările și la ce simțim atunci când privim paleta de culori.
În atelier, copiii se vor concentra asupra emoțiilor pe care le experimentează în prezent pentru a le reprezenta în pictură. Atelierul presupune mult joc, explorare a sentimentelor și un proces de creație potențial revelatoriu. În acest mod, participanții vor afla de ce artiștii contemporani pun atât de mult preț pe proces și nu doar pe obiectul final.
Descoperirea culorilor, a formelor și a amestecurilor cromatice care îi atrag, dar și a celor care le par de neînțeles îi va ajuta la dobândirea unui plus de auto-cunoaștere și la definirea limbajului vizual; totodată vom puncta conexiunile dintre culori – din compoziția unei singure lucrări, dar și dintre mai multe lucrări expuse în muzeu. Atelierul dezvoltă creativitatea, imaginația și încurajează la exprimare liberă prin intermediul picturii și culorii.
2. Desen și pictură – obiecte și spațiu – 22.01.2022
Copiii vor face mai multe exerciții de desen. Scopul este trecerea de la cele mai simple schițe la cele mai complexe, păstrând întotdeauna un caracter foarte automat și intuitiv în desen, care să îi ajute să depășească nesiguranța legată de tehnică. Hașura, trasarea liniilor ne va ajuta pentru a crea perspectivă, formă și textură. În muzeu vom căuta referințe geometrice, lucrări ale căror compoziții ne prezintă spațiul și obiectul. Vom studia sculpturile pentru a învăța să reproducem forma și proporția.
Copiii vor face mai multe exerciții de desen. Scopul este trecerea de la cele mai simple schițe la cele mai complexe, păstrând întotdeauna un caracter foarte automat și intuitiv în desen, care să îi ajute să depășească nesiguranța legată de tehnică. Hașura, trasarea liniilor ne va ajuta pentru a crea perspectivă, formă și textură. În muzeu vom căuta referințe geometrice, lucrări ale căror compoziții ne prezintă spațiul și obiectul. Vom studia sculpturile pentru a învăța să reproducem forma și proporția.
3. Desen și pictură – Portretul și figura umană – 29.01.2022
Vom încorpora elementul uman în compozițiile noastre și vom trece în revistă desenul trupurilor umane și al chipurilor pornind de la schițe, peste care vom adăuga acuarelă și acrilice. Vom lucra cu portretele pe care le descoperim în expozițiile din muzeu, cu figura și corpul uman. Copiii își vor realiza portretul unii altora sub formă de joc. Poate părea înfricoșător să desenezi pe cineva care se află în fața ta, însă va fi o experiență distractivă și complexă.
Vom încorpora elementul uman în compozițiile noastre și vom trece în revistă desenul trupurilor umane și al chipurilor pornind de la schițe, peste care vom adăuga acuarelă și acrilice. Vom lucra cu portretele pe care le descoperim în expozițiile din muzeu, cu figura și corpul uman. Copiii își vor realiza portretul unii altora sub formă de joc. Poate părea înfricoșător să desenezi pe cineva care se află în fața ta, însă va fi o experiență distractivă și complexă.
4. Compoziție și colaj – 05.02.2022
În acest atelier, participanții vor folosi cărbunele, acuarela, acrilicul, tehnica de „pătare”, toate combinate cu diferite elemente (desene, imagini decupate, pete, bucăți de hârtie etc.) și vor încerca diferite combinații până la realizarea unor compoziții finale sau lucrări individuale. Scopul este de a lucra cu necunoscutul, cu accidentalul și cu ceea ce este imprevizibil. Prin acest exercițiu antrenăm ochiul să privească altfel imaginea, să identifice conexiunile între culorile și texturile care păstrează echilibrul compoziției. Compozițiile din jurnal vor combina diferite limbaje precum textul și schița pentru a realiza variațiuni interesante. Acest lucru va fi descoperit și între lucrările din muzeu, prin jocuri care îi vor provoca pe cei mici să găsească legături între lucrări, în care sunt amplasate acestea în muzeu.
În acest atelier, participanții vor folosi cărbunele, acuarela, acrilicul, tehnica de „pătare”, toate combinate cu diferite elemente (desene, imagini decupate, pete, bucăți de hârtie etc.) și vor încerca diferite combinații până la realizarea unor compoziții finale sau lucrări individuale. Scopul este de a lucra cu necunoscutul, cu accidentalul și cu ceea ce este imprevizibil. Prin acest exercițiu antrenăm ochiul să privească altfel imaginea, să identifice conexiunile între culorile și texturile care păstrează echilibrul compoziției. Compozițiile din jurnal vor combina diferite limbaje precum textul și schița pentru a realiza variațiuni interesante. Acest lucru va fi descoperit și între lucrările din muzeu, prin jocuri care îi vor provoca pe cei mici să găsească legături între lucrări, în care sunt amplasate acestea în muzeu.
Proiectul ”Imagini Sonore” este organizat de MARe/Muzeul de Artă Recentă.
Partener: Asociația Ascultă viața
Sponsori:
Prezentat de: Unicredit Bank
Uriage Eau Thermale
Puressential
Prezentat de: Unicredit Bank
Uriage Eau Thermale
Puressential
Parteneri media:
Propagarta
Zile și Nopți
Zile și Nopți
Program finanțat de AFCN (Administrația Fondului Cultural Național). Programul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul programului sau de modul în care rezultatele programului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitea beneficiarului finațării.