București: se prelungeşte expoziţia Lucian Bernhard Publicitate şi design la începutul secolului XX

Se prelungeşte expoziţia

Lucian Bernhard

Publicitate şi design la începutul secolului XX

Muzeul Naţional de Artă al României şi Institutul Goethe din Bucureşti au plăcerea să anunţe prelungirea expoziţiei temporare Lucian Bernhard – publicitate şi design la începutul secolului XX până la data de 13 octombrie 2013. Expoziţia poate fi vizitată în corpul Ştirbei al Muzeului Naţional de Artă al României (intrarea din strada Ştirbei Vodă nr. 1-3).

Dedicată graficianului Lucian Bernhard (Cannstatt, 1883 – New York, 1972) – cel care a influenţat decisiv, la începutul secolului XX, evoluţia limbajului vizual al publicităţii moderne – expoziţia cuprinde 218 lucrări din creaţia artistului: afişe, plăci emailate, afişete, timbre pentru reclamă, obiecte promoţionale, ambalaje, fonturi, design de carte şi revistă etc.

Afirmarea lui Lucian Bernhard coincide cu perioada de maximă înflorire a afişului şi a designului publicitar în Germania, la începutul secolului XX. Bernhard soseşte la Berlin în 1901, la 18 ani, iar doi ani mai târziu era considerat inventatorul unui nou tip de afiş: afişul-obiect (Sachplakat).

Prin noul tip de afiş, produsul trebuia promovat în prim-plan, fără înfrumuseţările alegorice şi ornamentale tipice la vremea respectivă, astfel ca numele companiei să fie scos în evidenţă. Această tendinţă de obiectivare a fost inovaţia prin care Bernhard a devenit unul dintre cei mai de succes artişti publicitari.

În 1923 Lucian Bernhard a acceptat invitaţia de a participa la un turneu de prelegeri pe întreg cuprinsul Statelor Unite şi a decis să rămână acolo, stabilindu-se la New York. Printre cele mai semnificative comenzi din cariera lui americană se numără: campania publicitară pentru producătorul de sirop de tuse REM (1926), afişele create timp de 17 ani pentru compania petrolieră Amoco, afişul pentru Pepsi Cola (1955), alături de numeroase proiecte de design interior.

Către sfârşitul vieţii Lucian Bernhard s-a retras treptat din activităţile de design, dedicându-se din ce în ce mai mult artelor frumoase. Astăzi el este recunoscut în istoria artei ca unul dintre pionierii artei publicitare din secolul XX.

* * *

Expoziţie organizată în colaborare cu Institut für Auslandsbeziehungen (ifa).

clip_image001

Parteneri media:

clip_image003 clip_image005 clip_image007 clip_image009 clip_image011
By |2013-09-26T08:14:32+00:00septembrie 26th, 2013|Bucureşti, expoziţii, Muzee|0 Comments

About the Author:

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.