Încarc Evenimente

« Toate Evenimente

  • Acest eveniment a trecut.

București: CALUL ALB. Scurtă istorie a urii la Muzeul de Artă Contemporană

17 octombrie, 2018

Please scroll down for English.

/RO: CALUL ALB: Scurtă istorie a urii (2017-1944)

Când: miercuri, 17 octombrie 2018
Ora: 20:00, Auditorium MNAC
Biletele sunt disponibile atât online, cât și la intrare: https://eventbook.ro/theater/bilete-calulalb-mnac.

În 2016, o jurnalistă TV plină de zel și dornică de afirmare investighează un proces istoric: condamnarea torționarului Ioan Ficior. Cu 60 de ani înainte, Ioan Ficior, un tânăr comunist zelos, conduce lagărul de muncă Periprava unde 100 de oameni vor muri din cauza tratamentelor inumane aplicate. Se spune că primea prizonierii pe un cal alb și îi teroriza sărind cu calul peste ei. Cu alți 20 de ani înainte, în anii ‘40, un foarte tânăr baron ungur omoară un țăran român în fața fratelui acestuia, Ioan Ficior.

Un spectacol de Ioana Paun, cu Ilinca Manolache, scenariu de Smaranda Nicolau, investigația Laura Ștefănuț, muzică live Diana Miron.

Durata: 75 min.

Spectacolul a fost realizat cu susținerea și suportul AFCN, MNAC, Miliția Spirituală și a fost ivitat la festivaluri de teatru și performance precum Temps D’Images, One World Romania, Pledez pentru Tineri – TT Piatra Neamt, Maratonul Teatrului Independent – unde Diana Miron a câștigat premiul special.

Fotografie cover: George Popescu pentru Scena9

___

„Te-ntoarce pe dos și cu capu-n jos, ca o centrifugă.”
(Andra Matzal, Scena9)

„Calul Alb nu poate fi cuprins și așezat într-o pagină, el trebuie văzut și, mai ales, simțit.”
(Alexandra Pascu, B-Critic)

„Ce e important la Calul Alb este faptul că te pune pe gînduri.”
(Oana Stoica, Dilema Veche)

„Exact îndrăzneala de a vorbi în alte nuanțe despre un subiect instalat discursiv în zona adevărurilor absolute îl face o ‘lectură’ obligatorie.”
(Iulia Popovici, Observator Cultural)

„Calul Alb face exerciții de morală, dreptate și conștiință. Este o activitate, dincolo de cercetarea istorică, care te debusolează fiindcă, spre deosebire de alte spectacole și filme care îți spun ce e bine și ce e rău, te lasă să te răzgândești constant, iar și iar și iar.”
(Ioana Păun, interviu NOIZZ.ro)

„Nu se dorește să intri în tabăra nimănui pentru ca nu există, cu adevărat, tabere.Și cameleonul Manolache face tot ce îi stă în putere să ilustreze asta pe parcursul spectacolului schimbându-se din personaj în personaj, trecând dintr-o ‘tabără’ în alta, ținând discursuri, dansând, urlând, aproape înecându-se.”
(Marina Oprea, Revista ARTA)

Accesul cu automobilul se face pe porțile A1 (intrarea de la Senat) și B3 (intrarea dinspre muzeu), iar ieșirea se face pe la intrarea în muzeu. Accesul pietonal rămâne neschimbat.
Pentru a ajunge mai ușor la muzeu, folosiți acest pin pe hartă:
Muzeul Național de Artă Contemporană
București 030167, România
https://goo.gl/maps/vZoZusiePi62.

/EN: THE WHITE HORSE: A Short History Of Hate (2017-1944)

When: Wednesday, October 17, 2018
Time: 8:00 PM, MNAC Bucharest Auditorium
Tickets are on sale both online and at the door: https://eventbook.ro/theater/bilete-calulalb-mnac

In 2016 a TV journalist who fights for affirmation investigates a historical process: the condemnation of torturer Ioan Ficior. Sixty years ago, Ioan Ficior, a prolific young communist, heads the Periprava Labor Camp, where 100 people will die from inhuman treatments. It is said that he was meeting prisoners on a white horse and terrorized them by trampling them with the horse. Another 20 years before, in the 1940s, a very young Hungarian baron killed a Romanian peasant in front of his brother, Ioan Ficior.

A performance by Ioana Păun, with Ilinca Manolache, after a script by Smaranda Nicolau, investigation Laura Ștefănuț, live music Diana Miron.

Duration: 75 min

The show was made with the support of AFCN, MNAC Bucharest, Miliția Spirituală, Scena9 and was invited at theatre and performance festivals such as Temps D’Images, One World Romania, Pledez pentru Tineri – TT Piatra Neamt, Maratonul Teatrului Independent (The Independent Theater Marathon) – where Diana Miron won the special prize.

___

„It turns you inside out and upside down like a centrifuge.”
(Andra Matzal, Scena9)

„The White Horse cannot be comprised and put into a page, it must be seen and, moreover, felt.”
(Alexandra Pascu, B-Critic)

„What is important about The White Horse is the fact that it leaves you thinking.”
(Oana Stoica, Dilema Veche)

„It is exactly the courage to talk differently about a subject that is perceived as an absolute truth makes it a mandatory ‘read’.”
(Iulia Popovici, Observator Cultural)

„The White Horse takes an exercise in morals, truth, and conscience. It is an activity, beyond historical research, that confuses because, compared to other performances and movies that talk about right and wrong, it leaves you constantly thinking, again and again.”
(Ioana Păun, NOIZZ.ro interview)

„It doesn’t seek for you to take anyone’s part because there are no real parts to be taken. And Manolache, the chameleon, does everything in her power to illustrate it throughout the performance, changing from one character to another, moving from one part to another, holding speeches, dancing, yelling, almost drowning.”
(Marina Oprea, Revista ARTA)

Cover photo: Florin Bondrila

Car access is made through the A1 Gate (entrance to the Senate) and B3 (museum entrance), while the exit is made through the entrance to the museum. Pedestrian access remains unchanged.
For easier access to the museum, please consult with the pin on the map:
The National Museum of Contemporary Art
Bucharest 030167, Romania
https://goo.gl/maps/vZoZusiePi62.

Detalii

Dată:
17 octombrie, 2018
Categorie Eveniment:

Organizator

Muzeul Naţional de Artă Contemporană – București
Vezi site-ul web Organizator

Loc de desfășurare

Muzeul Național de Artă Contemporană – București
tr. Izvor nr. 2 - 4, Palatul Parlamentului, aripa E4
București, București 050563 Romania
+ Hartă Google
Vezi site-ul web Loc de desfășurare