- This event has passed.
București: Magic is a condition that kills people in all kinds of performative hazards la MARe/Muzeul de Artă Recentă
25 septembrie, 2020
Magic is a condition that kills people in all kinds of performative hazards
Concept și interpretare: Andreea Novac și Istvan Teglas
Light design: Hermina Stănciulescu
Sound design: Sorin Romanescu
Mulțumiri: StartRec Studios și Linotip – Centru Independent Coregrafic
O producție Caleido 2019
Light design: Hermina Stănciulescu
Sound design: Sorin Romanescu
Mulțumiri: StartRec Studios și Linotip – Centru Independent Coregrafic
O producție Caleido 2019
*Spectacolul conține nuditate explicită.
**Este strict interzisă fotografierea și filmarea în timpul spectacolului.
**Este strict interzisă fotografierea și filmarea în timpul spectacolului.
La 12 ani de la solo-ul “Dance a playful body”, Andreea Novac și Istvan Teglas vin din nou împreună în fața publicului, într-un proiect care traduce scenic preocupările lor actuale.
“Magic is a condition that kills people in all kinds of performative hazards” problematizează în principal în jurul artistului, construindu-se mai degrabă din întrebări și gânduri, decât din răspunsuri clare și univoce. Folosind text și mișcare, cei doi dezvoltă, într-un mod delicat și ironic, un performance în care vorbesc despre colaborare, potențialități și provocări artistice, despre funcția publicului, convenție și produs artistic.
“Magic is a condition that kills people in all kinds of performative hazards” problematizează în principal în jurul artistului, construindu-se mai degrabă din întrebări și gânduri, decât din răspunsuri clare și univoce. Folosind text și mișcare, cei doi dezvoltă, într-un mod delicat și ironic, un performance în care vorbesc despre colaborare, potențialități și provocări artistice, despre funcția publicului, convenție și produs artistic.
Andreea Novac este artist independent, coregraf şi performer. A studiat Psihologia la Universitatea Bucureşti şi apoi Coregrafia la Universitatea Națională de Artă Teatrală şi Cinematografică „IL Caragiale” București. Este pasionată de creaţie coregrafică, educaţie artistică, discurs teoretic şi performativ. Trece prin numeroase stagii de formare profesională și artistică, participă la rezidențe naționale și internaționale, creează spectacole de dans și performance, coregrafie pentru teatru şi film, lucrează interdisciplinar, susţine ateliere de dans contemporan. A fost coordonator de comunicare și consilier artistic în cadrul Centrului Național al Dansului București, este membru fondator al Asociației Developind Art și colaborează cu artiști, structuri independente sau instituții pentru a susține și dezvolta proiecte în domeniul dansului contemporan și artelor performative.
Istvan Teglas în trecut a fost actor angajat al Teatrului Odeon, iar momentan este angajat la Teatrul Național din București. În teatru a jucat în regia lui Alexander Morfov, Radu Afrim, Mihai Măniuțiu, Dragoș Galgoțiu, Felix Alexa, David Doiashvili. Spectacolele în care joacă pot fi văzute la Teatrul Odeon, Teatrul Metropolis, Arcub, Apollo. A participat în multe proiecte de teatru-dans, printre care unele inițiate de Gigi Căciuleanu, Vava Ștefănescu, Răzvan Mazilu, Florin Fieroiu. În afara țării a colaborat în două spectacole, Poonarc – în coregrafia lui Yoshiko Chuma la New York, și Travellers- în coregrafia lui Salome Schneebeli la Zurich, Elveția. A participat la ultimele doua proiecte ale lui Cristi Puiu si Corneliu Porumboiu.
“Istvan Teglas este unul dintre acei foarte puțini actori din spațiul cultural românesc care gândesc teatrul prin prisma unei structuri coregrafice. Aceasta nu înseamnă, desigur, că teatrul trece într-un plan secundar, ci că prezența actorului în scenă nu are cum să fie despărțită de o perfectă conștientizare a corpului ca mesaj.” (Gina Șerbănescu)
* * * MARe Imaginarium este organizat de Fundația MARe și Fundația Gabriela Tudor în cadrul stagiunii „Dans la MARe”, proiect co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.