Loading Evenimente

« Toate Evenimente

  • Acest eveniment a trecut.

Muzeele #lucreazadeacasa: Muzeul Bucureștiului – Star(t) în online

4 mai - 8 mai

Muzeul Municipiului Bucureşti şi-a transferat activitatea în online, întregul personal de specialitate – istorici, arheologi, experţi în artă şi istoria artei, muzeografi pasionaţi – mobilizându-se îndată după decizia de închidere a muzeelor pentru public, pe fondul pandemiei de coronavirus.
Toate cele 15 pagini de Facebook s-au transformat în veritabile reviste istorice şi culturale, au fost create şi lansate expoziţii virtuale, s-au desfăşurat activităţi educative şi distractive pentru copii, a fost oferit gratuit pe site un număr de 24 de filme documentare despre importante momente şi personalităţi ale istoriei noastre, au fost lansate competiţii pentru iubitorii de artă, au fost digitalizate şi oferite publicului două reviste de specialitate editate de Muzeul Bucureştiului, s-au pregătit video-etape ale unei inedite expoziţii de bandă desenată românească SF (Muzeul cosmic).
Mediul virtual a ajutat la punerea în evidenţă a informaţiilor despre istoria României, a patrimoniului important deţinut de MMB, a cunoştinţelor despre artă, istoria artei, arheologie, restaurare. Întreaga activitate şi muncă de cercetare a fost prezentată deschis şi creativ publicului. Iar acesta a apreciat la superlativ toate materialele oferite online, dovadă fiind creşterea mare de audienţă, care potrivit reach-ului organic estimat de Facebook pentru perioada 11 martie – 30 aprilie a acumulat 1.114.735 de persoane care au putut vedea cele peste 1.000 de postări ale echipei MMB, comparativ cu cifra celor care în mod obişnuit treceau fizic pragul muzeului, în ultimii doi ani consecutiv înregistrându-se peste 100.000 de vizitatori/anual. Iar numărul este în creştere.
Paginile de Facebook cu postări relevante zilnice care au captat interesul publiculului sunt: Muzeul Municipiului Bucureşti-Palatul Suţu, Casa Filipescu-Cesianu, Pinacoteca Municipiului Bucureşti, Muzeul Theodor Aman, Muzeul dr. George Severeanu, Muzeul Nicolae Minovici, Observatorul Astronomic „Amiral Vasile Urseanu”, Muzeul Victor Babeş, Colecţia de Artă Ligia şi Pompiliu Macovei, Muzeul Frederic şi Cecilia Cuţescu Storck, Curtea Veche, Colecţia CI şi CC Nottara, Biblioteca Muzeului Municipiului Bucureşti, Colecţia Muzeului Memorial Gheorghe Tattarescu şi Colecţia Cornel Medrea.
Contul de Instagram principal al MMB a fost şi el în continuare activ, fiind urmărit de 788 de persoane. Prin newsletter-ul electronic oficial al Muzeului Municipiului Bucureşti, care a ajuns la 1.431 de abonaţi, vizitatorii au fost conectaţi în permanenţă cu toate activităţile derulate. Canalul de YouTube al MMB are şi el un număr de abonaţi în creştere, filmele postate aici fiind vizualizate în acest interval de 13.086 persoane. Şi site-ul muzeulbucurestiului.ro, cel care a găzduit articole postate pe blog, filmele documentare şi informaţii despre viaţa muzeului a înregistrat un număr de 19.516 vizitatori unici.
Noile numere ale Revistei de Artă şi Istoria Artei şi Revistei de Cercetări Arheologice şi Numismatice au fost digitalizate şi oferite publicului, care are acces la conţinutul integral al celor două publicaţii de specialitate ale MMB.
Ziarul „Bucureşti în 5 minute„, editat de Muzeul Municipiului Bucureşti, s-a mutat şi el în online. Astfel, publicaţia Muzeului Bucureştiului a continuat să ofere informaţii despre istoria Capitalei, interviuri cu personalităţi pe teme generate de conferinţele organizate, detalii importante despre colecţii şi obiecte din patrimoniul Muzeului Municipiului Bucureşti, articole despre marketing muzeal, informaţii despre proiectele educaţionale dedicate copiilor. Cu un conţinut editorial mult îmbunătăţit, ziarul a oferit inclusiv calendarul tuturor evenimentelor organizate în mediul virtual.
Muzeul Municipiului Bucureşti a lansat şi desfăşurat patru programe educativ-distractive, concepute astfel încât activităţile să poată fi realizate în familie, într-un mod cât mai creativ şi relaxant. Pentru buna desfăşurare au fost create evenimente speciale pe mai multe pagini de Facebook ale MMB.
Programele „Muzeul animat” (atelier online de benzi desenate cu Mihai I. Grăjdeanu), „Joia copiilor” (program special de ştiinţă şi creativitate realizat împreună cu Asociaţia Artelier D), „Poveşti şi experimente la Muzeul Municipiului Bucureşti” (susţinut împreună cu Asociaţia Learning by Teaching), şi „Colorează cu artă!” (realizat de Secţia Artă a Muzeului Municipiului Bucureşti) au înregistrat un total de 12.480 de vizualizări, la concursurile de desene fiind transmis un număr de peste 60 de lucrări ale copiilor.
Secţia Artă a iniţiat o amplă campanie de promovare a patrimoniului Pinacotecii Muzeului Municipiului Bucureşti, realizând, în premieră, nouă expoziţii virtuale: *„Grupul celor patruʺ, despre lucrările lui Nicolae Tonitza, Ştefan Dimitrescu, Francisc Şirato şi Oscar Han, *„Gheorghe Petraşcu – Reminiscentia 70ʺ, *„Cecilia Cuţescu Storck – Grafică de călătorieʺ , *„Magia liniei – Ligia Macovei şi lirica eminescianăʺ, *„Medalion Tattarescu – 200 de ani de la naştereʺ, *„Universul maestrului Nicolae Tonitzaʺ, *„Vitagen Nama – Aman Negativʺ, *Medalion virtual dedicat „Colecţiei Cornel Medrea”, *„Universul maestrului Tonitza”.
Aceste expoziţii virtuale au ajuns până în prezent la un număr de peste 25.000 persoane. Seria realizărilor virtuale a continuat prin conceperea şi finalizarea unui scurt film de promovare a numărului II al Revistei de Artă şi Istoria Artei – publicaţie disponibilă în versiune PDF pe site-ul instituţiei. În premieră, expoziţia de la Palatul Suţu – „Natură moartă, natură vie. Capodopere din colecţia Pinacotecii Municipiului Bucureştiʺ, a fost recreată pe o platformă virtuală, oferind publicului ocazia de a vizita această expoziţie de acasă, într-un mod interactiv. Şi, desigur, Secţia Artă a mobilizat publicul pe Facebook şi prin organizarea unor concursuri de creativitate.
Secţia Istorie a Muzeului Municipiului Bucureşti a împărtăşit numeroase cunoştiinţe generate de activitatea profesională şi despre inestimabilul patrimoniu al Bucureştiului printr-o serie de postări şi proiecte online pe paginile de social media.
Secţia Istorie a conceput, de asemenea în premieră, o serie de expoziţii online: *„Pe urmele trecutului… în paşi virtuali (I)”, *„Vasele greceşti din colecţia Maria şi dr. George Severeanu”, *„Bijuterii străvechi şi mesaje relevante”.
Din arhiva Muzeului Bucureştiului au fost digitalizate şi oferite un număr de 24 de filme documentare. Unele dintre ele rulau deja, dar în incinta muzeului. Acum, pot fi văzute pe site – muzeulbucurestiului.ro – în cadrul a două secţiuni speciale. Secţiunea „Cinema Museion” prezintă o serie de 14 filme documentare cu imagini vechi, din arhiva instituţiei, care aduc un plus excelent de informaţii faţă de cele oferite prin expoziţiile permanente şi tematice, temporar închise până la ridicarea stării de urgenţă. În această secţiune, titlurile sunt următoarele: Centenar Independenţa României (realizat în 1978), Aniversarea Basarabiei (1924), Funeralii Ion I.C. Bratianu (1927), Funeraliile Regelui Ferdinand al României (1927), Nunta de la Belgrad (1922), Parastasul Regelui Ferdinand (1927), Conferinţa Micii Înţelegeri (1925), Concurs de arături (1927), Festivitaţile din Ploieşti (1925), Calea Văcăreşti (o călătorie la mijlocul secolului trecut), Palatul Voievodal Curtea Veche (părţile 1 şi 2), Reînhumarea Domnitorului Constantin Brâncoveanu (1934), Vizita reprezentanţilor Micii Înţelegeri la Vila Florica (1925).
În secţiunea „Filme Centenar” pot fi vizualizate alte 10 producţii ce au fost realizate special cu ocazia Centenarului Marii Uniri: Neutralitatea României în timpul Marelui Război (1914-1916), Războiul de Întregire Naţională (1916-1918), Constituirea României Mari, Femeile în război şi pace – Regina Maria a României (părţile 1 şi 2), Mihai Viteazu, reconstituirea chipului marelui voievod, Capitala României Mari, Strada Lipscani – motorul comerţului bucureştean, Evrei eroi în primul Război Mondial şi Artişti evrei în Primul Război Mondial.
Toate aceste filme documentare sunt însoţite de prezentările istoricilor MMB şi oferă referinţele necesare în contextul oferit de fiecare peliculă în parte.
Seria „Obiectul Lunii” de la Muzeul de Artă Populară Dr. Nicolae Minovici a continuat şi ea, dar în online. Primul obiect virtual oferit publicului a fost Oul de Paşte, al doilea s-a referit la marama de Muscel, iar materialele video sunt postate pe paginile de social media MMB, pe site-ul oficial MMB şi pe canalul oficial de YouTube al instituţiei. Pentru seria de dezbateri şi conferinţe Idei în Agora, poate fi ales oricare dialog, înregistrările video fiind oferite în cadrul unei secţiuni speciale, vizibilă pe homepage. Secţiunea de blog conţine diverse alte articole. De asemenea, site-ul găzduieşte tururi virtuale prin câteva din muzeele MMB, fiind şi ele în topul preferinţelor publicului.
Muzeul Bucureştiului se dedică în continuare, cu pasiune, deschiderii orizontului de cunoaştere al tuturor vizitatorilor săi. În aşteptarea redeschiderii, activitatea Muzeului Municipiului Bucureşti va continua în online, fiind în pregătire pentru public şi alte surprize care sperăm că vor stârni în continuare interesul publicului, fie că informaţia poate fi accesată prin intermediul ecranului de calculator, fie acela al telefonului mobil.

Detalii

Începere:
4 mai
Se termină:
8 mai
Eveniment Category:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *