
- Acest eveniment a trecut.
Oradea: Muzeul Ţării Crişurilor organizează expoziţia Deschideri – Ingo Glass 75
5 decembrie @ 13:23 EET
Muzeul Ţării Crişurilor, în parteneriat cu Consiliul Judeţean Bihor,
organizează expoziţia Deschideri – Ingo Glass 75.
Vernisajul va avea loc în data de 22 septembrie 2016, orele 17.30, în cadrul Secţiei de Artă a muzeului orădean (Palatul baroc, B-dul Dacia nr. 1-3).
Este un eveniment expoziţional de excepţie, dedicat unuia din cei mai importanţi sculptori constructivişti din lume, dar şi al artei concrete,
Ingo Glass, artist plastic de origine română. S-a născut la Timişoara, în 1941, a absolvit Institutul de Arte Plastice „Ion Andreescu” din
Cluj-Napoca, în 1967, apoi, pînă la părăsirea României, între 1967 şi 1971, a lucrat la Muzeul de Artă Modernă şi Contemporană din Galaţi şi între 1976 şi 1979 la Casa de Cultură Germană „Friedrich Schiller” din Bucureşti.
În 1979 s-a stabilit în Germania, la München, unde a fost referent cultural în cadrul primăriei oraşului, poziţie de pe care a
sprijinit relaţiile cu artiştii plastici din România şi nu numai. Ingo Glass a organizat peste o sută de expoziţii personale în multe ţări
(România, Germania, Franţa, Ungaria, SUA, Elveţia, Japonia, Italia, Polonia, Olanda, Australia, Rusia), are numeroase lucrări în muzee şi
colecţii private din România şi din lume şi este un activ susţinător al stilului constructivist, în general. Totodată, este un creator care
lucrează în metal (oţel, aluminiu), care şi-a conturat un concept artistic personalizat şi mizează pe reprezentarea unor forme esenţiale –
pătratul, triunghiul, cercul – şi a culorilor de bază – albastru, galben şi roşu.
Pornind de la aceste adevăruri, s-a apreciat că „Rolul absenţei, al spaţiului aerat e una dintre lecţiile esenţiale pe care le
dă Ingo Glas sculpturii contemporane. Esenţialitatea formelor tăiate în metal îi conferă artei lui Ingo Glass o dimensiune carteziană.
Simplitatea acestor trei forme geometrice cuprinde însă toată complexitatea lumii şi a fiinţei umane. Accesul la diversitate şi la
planurile secunde artistul îl obţine din modul în care organizează spaţial cele trei forme. Concretul e mai prezent în lucrările lui Ingo
Glass decât ar putea părea la prima vedere. În ceea ce priveşte culorile folosite pentru fiecare din cele trei forme, artistul a făcut din nou
apel la libertate: Am contrazis teoria Bauhaus-ului, pe marii maeştri Iten şi Kandinsky”, precizează acesta, explicând de ce la el pătratul
are culoarea albastră („o culoare liniştitoare”) şi cercul culoarea roşie („cercul înseamnă mişcare”). E un răspăr semnificativ, fructificând, desigur, toate reperele plastice acumulate în timp”.
În 1993 a susţinut o teză de doctorat cu tema Constantin Brâncuşi şi influenţa sa asupra sculpturii din secolul al XX-lea, sub conducerea
reputatului profesor universitar dr. Raul Şerban, susţinînd ideea, de altfel acceptată de toată lumea, că Brâncuşi este părintele sculpturii
contemporane. Spune Ingo Glass că „Brâncuşi a venit şi a cojit totul, tot modelajul şi ce a rămas? A rămas forma pură, adică elementul cel mai important, elementul fundamental”.
Trebuie să mai remarcăm că această expoziţie marchează cei 75 de ani de existenţă a artistului şi că este singura expoziţie retrospectivă
organizată în România cu acest prilej. Ca urmare, invităm toţi iubitorii de artă să participe la vernisaj, unde va fi prezent şi artistul, cu
care se va putea dialoga.
Cu ocazia vernisajului asistenţii universitari Andrada şi Tudor Ciupeiu vor oferi un scurt recital de muzică clasică contemporană românească.
Expoziţia va fi deschisă pînă în data de 22 octombrie 2016, conform programului de funcţionare al muzeului: marţi, joi, sîmbătă:
10.00-15.00; miercuri, vineri, duminică: 10.00-18.00. Preţul unui bilet: 2 lei pentru copii, 4 lei pentru adulţi. La vernisaj intrarea este
liberă.