Reşiţa: 140 de ani de la construcţia primei locomotive româneşti

REŞIŢA– Au mai rămas câteva zile până la evenimentul deopotrivă aniversar cât şi inaugural, prin care Reşiţa va marca 140 de ani de la construcţia primei locomotive româneşti, 40 de ani de la constituirea colecţiei de locomotive cu abur – monument istoric de importanţă naţională şi universală – şi plasarea oficială ca Nr.1 între muzeele tehnice în aer liber din Europa a „Muzeului de Locomotive cu Abur Reşiţa“.

În incinta muzeului continuă în prezent lucrările de modernizare a infrastructurii şi de întreţinere curentă a locomotivelor, în timp ce în presă – cu sprijinul partenerilor media JCS, Banat TV şi Radio România Reşiţa, continuă componenta media a proiectului Fundaţiei UDR, menit să reaşeze „locomotiva“, simbol al Reşiţei, pe locul pe care îl merită,în inimi şi în conştiinţe.

Ediţia de marţi a emisiunii 1-40-140, Istoria locomotivelor reşiţene, realizată de jurnalistul Walter Fleck şi difuzată de la ora 20.15 de Banat TV va fi dedicată cu precădere momentelor 1-40, unul dintre invitaţi fiind chiar „părintele“ expoziţiei de locomotive cu abur, ing. Mircea Ioan Popa, cel care, împreună cu un colectiv de oameni entuziaşti din uzinele pe care le conducea a realizat, în 1972, ceea ce astăzi reprezintă o colecţie de valoare inestimabilă.

Nu în ultimul rând reamintim că duminică, 16 septembrie, ora 16, va sosi, pe linia din spatele MLA Reşiţa, Trenul Regal, tras de Locomotiva230.516, fabricată la Reşiţaîn 1936. O garnitură încărcată de istorie, cu invitaţi de marcă,prezenţi la începutul unei noii cronologii europene dedicate fabricaţiei reşiţene de locomotive cu abur, sub sigla MLA Reşiţa şi sub auspiciile Fundaţiei UDR

— Octavian Doclin
Resita, str. Budinic nr. 3
cod 320029
Romania

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns