- This event has passed.
București: seria de performance Ghid pentru un comportament inacceptabil
1 noiembrie @ 03:22 EET
MNAC prezintă seria de performance Ghid pentru un comportament inacceptabil, Atelier 35, în cadrul expoziției WHAT ABOUT Y[OUR] MEMORY?, curatori Irina Cios și Iosif Kiraly, care poate fi vizitată în perioada 27.11.2014-02.02.2015 la etajul 4 al MNAC Palatul Parlamentului. Evenimentele vor avea loc în perioada 10 decembrie 2014 – 14 ianuarie 2015 (10 decembrie, 19:00; 17 decembrie, 19:00; 9 ianuarie, 19:00; 14 ianuarie, 19:00), la etajul 4 al MNAC, și vor include lucrări de Raluca Croitoru, Xandra Popescu & Larisa Crunțeanu, Larisa David, Adriana Gheorghe, Kiki Mihuță, Ada Mușat, Marina Oprea.
Accesul se va face pe baza biletului de intrare MNAC (10 lei adulți; 5 lei pensionari; gratuit elevi și studenți).
În conexiune cu performance-ul Things that Don’t Matter din 10 decembrie, Alexandru Patatics invită publicul să participe la experienţa ‘screentest’-elor iniţiate de Andy Warhol în anii ‘60. Acțiunea face parte din instalația ANDY WARHOL – SCREEN TESTS /REMAKE (INSTALLATION).
Imaginile preluate din ‘spatiul performativ’ vor fi procesate și încărcate pe YouTube, pe un canal dedicat proiectului, de unde vor putea fi vizionate și pe ‘smartphones’ – prin QR code (YouTube short URL link: http://goo.gl/HFbG1A).
Ghid pentru un comportament inacceptabil
secțiune de performance organizată de Atelier 35
parte din expoziția WHAT ABOUT Y[OUR] MEMORY?
_________________________
1885: Lucrarea Supremo Convegno de Giacomo Grosso stîrnește controverse în cadrul primei ediții a Bienalei de la Veneția. Pictura înfățișează un Don Juan mort în sicriul său înconjurat de patru tinere dezbrăcate cu părul despletit. Patriarhul Veneției Giuseppe Sarto (viitorul Papa Pius X) încearcă să cenzureze lucrarea și o cataloghează drept ofensă la adresa decenței. Pictura rămâne totuși expusă și devine principalul punct de atracție al Bienalei.
1913: Mary Richardson intră în Galeriile Naționale din Londra cu un satîr ascuns în mînecă și sfîșie lucrarea Rokeby Venus de Diego Velasquez. Gestul face parte din acțiunea Art Attack, prin care sufragetele încearcă să distrugă lucrări care idealizează trupul femeii. Aceasta este o formă de protest față de întemnițarea Emmelinei Pankhurst – o figură marcantă în lupta pentru obținerea dreptului la vot. Muzeele rămîn închise timp de o lună în urma Art Attack.
2010: Purtînd măști de gorilă, două femei aflate pe o scenă citesc un manifest în fața a 4000 de oameni. Este ceremonia de încheiere a anului universitar la School of the Art Institute of Chicago, iar două dintre membrele colectivului Guerilla Girls își împărtășesc experiența și principiile în lupta pentru o nouă lume a artei. Printre acestea: a îmbrățișa ratarea, a fi nerăbdători, nebuni, anonimi, a duce o viață dublă, a face artă ieftină și a ne văita cu stil. Puteți citi manifestul AICI.
2013: Larisa Crunțeanu îngenunchează cu un braț în aer deasupra trupului unui tînăr întins pe jos. În jurul lor alți trei tineri par să deplîngă soarta Don Juan-ului aparent neînsuflețit. Scena are loc în mijocul pavilionului României la cea de-a 55-a Bienală de Artă de la Veneția și face parte din lucrarea O retrospectivă imaterială a bienalei de la Veneția semnată de Alexandra Pirici și Manuel Pelmuș.
Dar din ce ar trebui să fie format un ghid pentru un comportamant inacceptabil? Și ce ar însemna acesta în contextul ideei de muzeu așa cum o cunoaștem astăzi? Dar în contextul unei secțiuni de performance?
Text de Larisa Crunțeanu și Xandra Popescu
Eveniment Fb: www.facebook.com/events/1494649324157109
*imagini: Rokeby Venus de Diego Velasquez, după atacul lui Mary Richardson, și imagini din instalația WARHOL – SCREEN TESTS /REMAKE (INSTALLATION), de Alexandru Patatics
Copyright © MNAC
Our mailing address is:
info@mnac.ro