- This event has passed.
București: Teritoriul imaginației și teritoriul dansului la MARe.
5 iulie, 2019 - 7 iulie, 2019
Să dăm imaginației timp și spațiu să se joace – cum gândim coregrafic când suntem mici? Dar când am crescut și experiențele noastre s-au diversificat?
Teritoriul imaginației și teritoriul dansului la MARe.
Îmbogățirea vocabularului mișcării/dansului prin accesarea imaginației.
Curs pentru adulți – 5, 6, 7 iulie, orele 17:00-19:00
MARe/Muzeul de Artă Recentă, bdul Primăverii 15, Sector 1, București
Cursurile vor fi susținute de artistele: Nuca Elena Copuzeanu și Smaranda Găbudeanu
Sugestie de îmbrăcăminte – lejeră, de mișcare, adaptată unui interior răcoros.
Rugăm participanții să vină cu 15 minute înainte de începerea cursului.
Cursul se adresează tuturor celor care vor să se familiarizeze cu subiectele prezentate, nefiind necesare cunoștințe în domeniul dansului. Totodată, abordarea interdisciplinară oferă profesioniștilor noi resurse de mișcare și perspective de înțelegere.
Conceptul cursului are două rădăcini distincte, specifice fiecărei artiste în parte.
Capacitățile imaginative pot fi învățate și îmbunătățite prin exerciții. Noi vom construi în aceste trei zile împreună o mini platformă de dans și cercetare a imaginației polisenzoriale în relație directă cu dansul participanților. Așa cum ridicam când eram copii, pe plajă, palate de nisip, adevărate bijuterii migălos construite, în aceste zile de mini vacanță la MARe o să construim împreună dansuri fragile, expresive, inovative lăsându-ne conduși de imaginație, inspirați de picturile expuse.
Prima parte va fi dedicată încălzirii/pregătirii corpului prin exerciții specifice dansului: de la simplu, familiar și accesibil la complex și plurivalent, de la inifinitezimal la amplu. Prilej cu care ne vom familiariza și cu alfabetul dansului. În a doua parte, prin jocuri coregrafice, descoperim teritoriile imaginarului unde surprindem care sunt sursele de inspirație și stimulii care ne însoțesc când dansăm.
Vom exersa mutarea atenției în jurul „punctelor din spațiul mental”. De asemenea, caracteristicile unei imagini, particularitățile compoziționale ale unei picturi, spațiul înconjurător, atmosfera, culorile, le vom traduce prin aceste jocuri coregrafice în material de dans.
Lucrăm cu atenția vizuală, memoria, imaginația, intuiția, spontaneitatea, plăcerea și bucuria mișcării. Limbajul va juca de asemenea un rol important în această experiență și chiar desenul va fi un fir roșu pentru dans.
Vom permite mișcării să fie „plină de gânduri”, ea însăși devenind astfel instrument al cunoașterii. Imaginile care pot exista în minte sunt multiple și, prin urmare, o să putem afla modul în care componentele imaginației noastre lucrează împreună și cum funcționează atenția în legătură cu experiențele interne și externe când ne mișcăm sau dansăm.
Elena COPUZEANU
Dupa ce a absolvit Academia de Arte Bucureşti – secția pictură, și un Master în Multimedia şi Artă Conceptuală la Maastricht sub îndrumarea artistului Lawrence Weiner, Elena Copuzeanu câştigă experiență în dramaturgie şi coregrafie prin participarea la numeroase workshop-uri.
Experimentează conjuncția şi sinteza mai multor arii performative ulterior focusându-se prioritar asupra dansului şi definirii unui limbaj coregrafic personal. În proiectele sale recente spectatorul e confruntat cu aducerea în scenă a elementelor autobiografice brute, fruste. Ea chestionează convenția care separă spațiul personal de cel scenic sau/ şi de spațiul public. Colateral acestor demersuri inițiază proiecte şi în cadrul designului vestimentar sau al picturii murale.
Smaranda GĂBUDEANU
Și-a început educația formală prin studii de actorie și mânuire de păpuși și marionete și a continuat cu dans contemporan și cu vizite în medii artistice diverse, lucrările sale având o perspectivă inter-disciplinară ce integrează diferite practici și abordări. Corpul se află în centrul activităților sale deopotrivă ca material și ca perspectivă din care investighează.
Alături de participarea în producții artistice dintre care amintim spectacolele de dans contemporan ”Nu toți sunt eroi”, ”Coregrafie de grup”, operele ”Don Pasquale” și ”În trup”, concertul spectacol ”(În)locuit”, sau instalația „Niciun măr timp de o lună”, preocuparea principală o constituie explorarea de practici corporale și însușirea de tehnici somatice și de compoziție.
Smaranda este membru fondator PETEC și colaborator al Centrului Național al Dansului, București.