- This event has passed.
București: Material-scapes | Microvernisaj: Ioana Stanca la Muzeul Naţional de Artă Contemporană
1 octombrie, 2020
Please scroll down for English.
/RO: Petru Lucaci | Artist. Profesor. Curator
Artistul Petru Lucaci devine curatorul studenților săi în cadrul propriei expoziții.
Artistul Petru Lucaci devine curatorul studenților săi în cadrul propriei expoziții.
Microvernisaj: Ioana Stanca – 01.10.2020, 19:00 (*ultimul acces: 21:30)
Perioada de vizitare: 01.10.2020 – 18.10.2020
Perioada de vizitare: 01.10.2020 – 18.10.2020
Performer: Iulia Maracine
„Structuri Elastice. Un dialog performativ” este un proiect cultural Bursele și Premiile Brătianu, Ministerul Culturii.
Performance-ul „Structuri Elastice. Un dialog performativ” va dura o oră și va avea o singură reprezentație.
„Structuri Elastice. Un dialog performativ” este un proiect cultural Bursele și Premiile Brătianu, Ministerul Culturii.
Performance-ul „Structuri Elastice. Un dialog performativ” va dura o oră și va avea o singură reprezentație.
După ce a reinterpretat în expoziția sa de la MNAC – Material-Scapes – universul periferic din atelierele UNARTE, artistul Petru Lucaci intră în rolul de curator al studenților săi și îi invită să expună în propria expoziție de la MNAC.
A treia expoziție o are ca invitată pe artista Ioana Stanca, care va prezenta cel mai recent proiect performativ, „Structuri Elastice. Un dialog performativ”.
„Ioana Stanca înscenează sentimentul de dezamăgire dat de un orizont de așteptare în care evenimentul nu este acțiunea în sine, ci tot ceea ce o configurează. Obiectele însele și scenografia în care sunt plasate sunt ceea ce se întâmplă.
Acestea își fac apariția din fluxul de acțiune continuă, care creează un alfabet vizual propriu, amintindu-ne că mersul, întinderea unui braț, îndoirea, răsucirea unui cot, întoarcerea gâtului, săriturile sunt puncte, linii, curbe, asemeni virgulelor, ghilimelelor, sau parantezei.
Elasticitatea este calitatea flexibilității timpului și spațiului, specifică performance-ului. Dialogul care se creează între materiale răsucite în jurul unei coloane și asocierea cu formele și caracteristicile umane funcționează ca o nouă gramatică a formelor, în mișcare.”
— Marie de Brugerolle, IOANA STANCA – UN LANȚ DE ACȚIUNI
Acestea își fac apariția din fluxul de acțiune continuă, care creează un alfabet vizual propriu, amintindu-ne că mersul, întinderea unui braț, îndoirea, răsucirea unui cot, întoarcerea gâtului, săriturile sunt puncte, linii, curbe, asemeni virgulelor, ghilimelelor, sau parantezei.
Elasticitatea este calitatea flexibilității timpului și spațiului, specifică performance-ului. Dialogul care se creează între materiale răsucite în jurul unei coloane și asocierea cu formele și caracteristicile umane funcționează ca o nouă gramatică a formelor, în mișcare.”
— Marie de Brugerolle, IOANA STANCA – UN LANȚ DE ACȚIUNI
„Întotdeauna mi-am dorit ca studenții mei să se conecteze la tot ce se întâmplă pe plan internațional. Să nu se ancoreze doar la realitatea imediată, locală. Desigur, este foarte importantă oferta educațională din cadrul UNArte, dar este la fel de important exercițiul explorării din afara atelierelor. Aș vrea ca acești tineri artiști să fie produsul unei școli care mizează pe diversitate. Chiar dacă termină Departamentul Pictură, este obligatoriu să exploreze și alte limbaje din sfera vizualului pentru a-și contura un profil profesional complex. […]
Sunt profesor și cred că cea mai bună metodă de a îndruma este prin puterea exemplului. De aceea am făcut loc în cadrul expoziției mele de la MNAC acestui exercițiu de curatoriat. Îmi invit foști și actuali studenți să expună în cadrul expoziției Material-Scapes.
Toți cei invitați acoperă o plajă generoasă de exprimare, sunt imprevizibili și dispun de o mobilitate exemplară.” (Petru Lucaci)
Sunt profesor și cred că cea mai bună metodă de a îndruma este prin puterea exemplului. De aceea am făcut loc în cadrul expoziției mele de la MNAC acestui exercițiu de curatoriat. Îmi invit foști și actuali studenți să expună în cadrul expoziției Material-Scapes.
Toți cei invitați acoperă o plajă generoasă de exprimare, sunt imprevizibili și dispun de o mobilitate exemplară.” (Petru Lucaci)
DESPRE IOANA STANCA
Ioana Stanca (n. 1987, RO) a studiat pictura la Accademia di Belle Arti di Roma, Italia și la UNArtte Bucureștit, ciclurile de licență și master.
Glisând între instalație, sculptură și performance, demersul artistic al Ioanei Stanca îmbină diferite medii artistice. După ce a studiat pictura, potențialul cercetării și dezvoltării unui mediu nou, a determinat-o pe Ioana să-și îndrepte atenția spre domeniul vast al textilelor, explorat în maniera autodidactă. Această abordare a determinat apariția unor lucrări experimentale noi – un melanj între broderie, obiecte moi, ready-mades și instalații modulare de mari dimensiuni – extensii sculpturale cu un scenariu intrinsec de activare, plasat în relație cu corpul în mișcare.
Recent, Ioana Stanca a creat instalații performative de mari dimensiuni, ce se compun din structuri ramificate, alcătuite din lanțuri metalice dispuse sub forma unei gigantice pânze de păianjen. Acest păienjeniș macroscopic, flexibil, ce împrumută totodată caracteristicile oțelului, este populat de obiecte sculpturale moi, ce evocă spațiul intim al artistului, atelierul cu ustensilele pentru cusut. Foarfecele maleabile, acele personificate, și restul obiectelor ‘captive’ în gigantica capcană, sunt activate de performeri ce explorează prin miscari atent trasate, posibilitățile reale de interacțiune dintre corpul biologic, uman, și artefactul construit din diverse țesături și umplutura siliconică.
Scenariile pe care Ioana le imaginează, se dezvoltă in jurul spațiului atelierului, cu varietatea sa de asocieri, texturi și situații. Imaginile cu foarfece antropomorfe, corpuri feminine sau bobine sunt recurente în practica artistei, chestionand sexualitatea și alienarea .
Cele mai recente lucrări ale Ioanei vizează reciclarea și includerea textilelor reciclate în procesul de producție, problematizând cantitatea enormă de deșeuri ce rezultă din industria textilă. În prelungirea acestui demers, Ioana a susținut în Februarie 2020, un workshop – Manifeste et couture (votre vieux T-Shirt peut-il faire partie d’une protestation?) la Ecole Superieure d’ Art de Bretagne Site de Brest, la care s-au folosit doar textile reciclabile.
Expoziții recente: Yes Oui Canot, Maison de la Fontaine, Brest, Make a Tool, EESAB, Brest, My solo group show, CAV, București, Mythologies, Centre Culturel de Rencontre Abbaye de Neumunster, Luxemburg, PPM #4 – copy art show, Aici Acolo Pop Up Gallery, Cluj, At different angles, MNAC. Buchurești, Soft Rituals, NON PLUS ULTRA, Cluj, Art on Stage, Art Safari București, Valija DADA, Kirchner Cultural Center, Buenos Aires, Objects of desire, Sabot Gallery, Cluj, Zest, Cazarma U, Art Encounters, Timișoara, CARTOON LAW #IV, Nicodim Gallery, București.
Ioana Stanca (n. 1987, RO) a studiat pictura la Accademia di Belle Arti di Roma, Italia și la UNArtte Bucureștit, ciclurile de licență și master.
Glisând între instalație, sculptură și performance, demersul artistic al Ioanei Stanca îmbină diferite medii artistice. După ce a studiat pictura, potențialul cercetării și dezvoltării unui mediu nou, a determinat-o pe Ioana să-și îndrepte atenția spre domeniul vast al textilelor, explorat în maniera autodidactă. Această abordare a determinat apariția unor lucrări experimentale noi – un melanj între broderie, obiecte moi, ready-mades și instalații modulare de mari dimensiuni – extensii sculpturale cu un scenariu intrinsec de activare, plasat în relație cu corpul în mișcare.
Recent, Ioana Stanca a creat instalații performative de mari dimensiuni, ce se compun din structuri ramificate, alcătuite din lanțuri metalice dispuse sub forma unei gigantice pânze de păianjen. Acest păienjeniș macroscopic, flexibil, ce împrumută totodată caracteristicile oțelului, este populat de obiecte sculpturale moi, ce evocă spațiul intim al artistului, atelierul cu ustensilele pentru cusut. Foarfecele maleabile, acele personificate, și restul obiectelor ‘captive’ în gigantica capcană, sunt activate de performeri ce explorează prin miscari atent trasate, posibilitățile reale de interacțiune dintre corpul biologic, uman, și artefactul construit din diverse țesături și umplutura siliconică.
Scenariile pe care Ioana le imaginează, se dezvoltă in jurul spațiului atelierului, cu varietatea sa de asocieri, texturi și situații. Imaginile cu foarfece antropomorfe, corpuri feminine sau bobine sunt recurente în practica artistei, chestionand sexualitatea și alienarea .
Cele mai recente lucrări ale Ioanei vizează reciclarea și includerea textilelor reciclate în procesul de producție, problematizând cantitatea enormă de deșeuri ce rezultă din industria textilă. În prelungirea acestui demers, Ioana a susținut în Februarie 2020, un workshop – Manifeste et couture (votre vieux T-Shirt peut-il faire partie d’une protestation?) la Ecole Superieure d’ Art de Bretagne Site de Brest, la care s-au folosit doar textile reciclabile.
Expoziții recente: Yes Oui Canot, Maison de la Fontaine, Brest, Make a Tool, EESAB, Brest, My solo group show, CAV, București, Mythologies, Centre Culturel de Rencontre Abbaye de Neumunster, Luxemburg, PPM #4 – copy art show, Aici Acolo Pop Up Gallery, Cluj, At different angles, MNAC. Buchurești, Soft Rituals, NON PLUS ULTRA, Cluj, Art on Stage, Art Safari București, Valija DADA, Kirchner Cultural Center, Buenos Aires, Objects of desire, Sabot Gallery, Cluj, Zest, Cazarma U, Art Encounters, Timișoara, CARTOON LAW #IV, Nicodim Gallery, București.
Expoziția Petru Lucaci. Material-scapes poate fi văzută până în 25 octombrie 2020, la parterul muzeului. Pe toată perioada expunerii vor avea loc microvernisaje de expoziții-în-expoziție organizate de profesorul Petru Lucaci alături de studenții săi.
[Credit cover: Ioana Stanca]
CONDIȚII DE SIGURANȚĂ COVID-19
✓ Accesul se face printr-un singur punct si evacuarea se face printr-un punct separat.
✓ Toți participanții la eveniment trebuie să accepte măsurarea temperaturii.
✓ Nu se va permite accesul persoanelor simptomatice (tuse, strănut, rinoree, febră, stare generală modificată) și nici a celor care înregistrează temperatura măsurată mai mare de 37,3°C.
✓ În cazul în care temperatura înregistrată depășește 37,3°C, se recomandă repetarea măsurării temperaturii, după o perioadă de 2-5 minute de repaus, iar masca este obligatorie.
✓ Persoanelor care refuză să le fie verificată temperatura nu li se va permite accesul în incinta muzeului.
✓ Vă rugăm să respectați distanțarea socială conform normelor stării de alertă.
✓ Mesele și ustensilele sunt dezinfectate periodic cu substanțe biocide autorizate, chiar și în timpul evenimentului.
✓ Vor exista mai multe puncte cu dezinfectant pentru mâini.
✓ Participanții sunt obligați să poarte mască.
✓ Accesul se face printr-un singur punct si evacuarea se face printr-un punct separat.
✓ Toți participanții la eveniment trebuie să accepte măsurarea temperaturii.
✓ Nu se va permite accesul persoanelor simptomatice (tuse, strănut, rinoree, febră, stare generală modificată) și nici a celor care înregistrează temperatura măsurată mai mare de 37,3°C.
✓ În cazul în care temperatura înregistrată depășește 37,3°C, se recomandă repetarea măsurării temperaturii, după o perioadă de 2-5 minute de repaus, iar masca este obligatorie.
✓ Persoanelor care refuză să le fie verificată temperatura nu li se va permite accesul în incinta muzeului.
✓ Vă rugăm să respectați distanțarea socială conform normelor stării de alertă.
✓ Mesele și ustensilele sunt dezinfectate periodic cu substanțe biocide autorizate, chiar și în timpul evenimentului.
✓ Vor exista mai multe puncte cu dezinfectant pentru mâini.
✓ Participanții sunt obligați să poarte mască.
/EN: Petru Lucaci | Artist. Professor. Curator
Artist Petru Lucaci becomes the curator of his students within his solo show at MNAC Bucharest.
Artist Petru Lucaci becomes the curator of his students within his solo show at MNAC Bucharest.
Micro-opening: Ioana Stanca – October 1, 2020, 7:00 PM, (*last access: 9:30 PM)
Visiting period: Octotber 1, 2020 – October 18, 2020
Visiting period: Octotber 1, 2020 – October 18, 2020
Performer: Iulia Maracine
“Elastic Structures” is a cultural project funded by Bursele si Premiile Bratianu, Ministerul Culturii.
The “Elastic Structures” performance will last for an hour and will take place once.
“Elastic Structures” is a cultural project funded by Bursele si Premiile Bratianu, Ministerul Culturii.
The “Elastic Structures” performance will last for an hour and will take place once.
After reinterpreting the peripheral universe of the UNArte workshops in his “Material-Scapes” show, artist Petru Lucaci enters the role of curator of his students, inviting them to present works within the MNAC Bucharest exhibition.
For the third exhibition, Petru Lucaci invites Ioana Stanca with her latest performative project, “Elastic Structures”.
“Ioana Stanca sets up the disappointment of a waiting horizon in which the event is not the action itself, but everything that sets it up. The scenic objects themselves, and their decor, are what happens.
They emerge from the flow of continuous action, which creates a visual alphabet, and reminds us that walking, stretching an arm, bending, twisting an elbow, turning the neck, jumping, are dots, lines, curves, like the comas, quotation marks, or parenthesis. Elasticity is the quality of flexibility of time and space, which qualifies performance. The dialogue which is created by the twisted fabrics around the column and twinned settings of human shapes and things operates like a new grammar of forms, in action.”
— Marie de Brugerolle, IOANA STANCA – A CHAIN OF ACTIONS
They emerge from the flow of continuous action, which creates a visual alphabet, and reminds us that walking, stretching an arm, bending, twisting an elbow, turning the neck, jumping, are dots, lines, curves, like the comas, quotation marks, or parenthesis. Elasticity is the quality of flexibility of time and space, which qualifies performance. The dialogue which is created by the twisted fabrics around the column and twinned settings of human shapes and things operates like a new grammar of forms, in action.”
— Marie de Brugerolle, IOANA STANCA – A CHAIN OF ACTIONS
„I always wished that my UNArte students connect to everything that happens internationally, not just anchor themselves to the immediate local reality. Of course, the educational offer within the University is very important, but the exercise in exploration outside its studios is just as important. I would like these young UNArte artists to be the product of a school that relies on diversity. Even if they graduate from the Painting Department, they must explore other languages in the visual field and to outline a complex professional profile.
I am a teacher and I believe that the best way to guide someone is through the power of example. That is why I created room for curatorial exercise within my exhibition at MNAC Bucharest. I’m inviting my former and current students to exhibit within the Material-Scapes exhibition.
All those invited to show cover a generous range of expression, while being unpredictable and presenting exemplary mobility.” (Petru Lucaci)
I am a teacher and I believe that the best way to guide someone is through the power of example. That is why I created room for curatorial exercise within my exhibition at MNAC Bucharest. I’m inviting my former and current students to exhibit within the Material-Scapes exhibition.
All those invited to show cover a generous range of expression, while being unpredictable and presenting exemplary mobility.” (Petru Lucaci)
ABOUT IOANA STANCA
Ioana Stanca (n. 1987, RO) studied painting at Accademia di Belle Arti di Roma, Italy and the National University of Arts Bucharest, were she received her B.F.A and M.F.A.
Her research in textures and tactility, determined Ioana to expand her attention towards other media besides painting and to focus on different techniques of working with textiles, explored in a self – taught manner. With this mindset, the sewing machine becomes an extension of the artist’s will. Now, an infinity of associations can be made, the automatism of the machine becomes an exploration tool and it can be used to create even embroideries, following techniques that Ioana developed herself.
Her recent performative installations consists in large scale objects made of iron chains resembling a spider web or a hyper zoomed piece of fabric, populated by soft sculptures evoking various sewing tools and studio pieces in different shapes and dimensions that are activated by performers; this explores the possibilities that can arise between the human body on the one side and the fabric as a border between our body and the world that can both hide or reveal one’s feelings.
Ioana Stanca’s imagery, follows a particular, intimate way of relating to the space of the studio with its variety of associations, textures and situations. Images of anthropomorphic scissors, female bodies or spools are recurrent in her work, questioning sexuality and oneness.
Her most recent works aim at recycling and including recycled textiles in the production process, problematizing the enormous amount of waste resulting from the textile industry. In continuation of this approach, Ioana held in February 2020, a workshop – Manifesto et couture (can your old T-Shirt be part of a protest?) At the Ecole Superieure d’Art de Bretagne Site de Brest, where -there were used only recyclable textiles.
Recent shows include: Yes Oui Canot, Maison de la Fontaine, Brest, Make a Tool, EESAB, Brest, My solo group show, CAV, Bucharest, Mythologies, Centre Culturel de Rencontre Abbaye de Neumunster, Luxemburg, PPM #4 – copy art show, Aici Acolo Pop Up Gallery, Cluj, At different angles, MNAC. Bucharest, Soft Rituals, NON PLUS ULTRA, Cluj, Art on Stage, Art Safari Bucharest, Valija DADA, Kirchner Cultural Center, Buenos Aires, Objects of desire, Sabot Gallery, Cluj, Zest, Cazarma U, Art Encounters, Timișoara, CARTOON LAW #IV, Nicodim Gallery, Bucharest.
Ioana Stanca (n. 1987, RO) studied painting at Accademia di Belle Arti di Roma, Italy and the National University of Arts Bucharest, were she received her B.F.A and M.F.A.
Her research in textures and tactility, determined Ioana to expand her attention towards other media besides painting and to focus on different techniques of working with textiles, explored in a self – taught manner. With this mindset, the sewing machine becomes an extension of the artist’s will. Now, an infinity of associations can be made, the automatism of the machine becomes an exploration tool and it can be used to create even embroideries, following techniques that Ioana developed herself.
Her recent performative installations consists in large scale objects made of iron chains resembling a spider web or a hyper zoomed piece of fabric, populated by soft sculptures evoking various sewing tools and studio pieces in different shapes and dimensions that are activated by performers; this explores the possibilities that can arise between the human body on the one side and the fabric as a border between our body and the world that can both hide or reveal one’s feelings.
Ioana Stanca’s imagery, follows a particular, intimate way of relating to the space of the studio with its variety of associations, textures and situations. Images of anthropomorphic scissors, female bodies or spools are recurrent in her work, questioning sexuality and oneness.
Her most recent works aim at recycling and including recycled textiles in the production process, problematizing the enormous amount of waste resulting from the textile industry. In continuation of this approach, Ioana held in February 2020, a workshop – Manifesto et couture (can your old T-Shirt be part of a protest?) At the Ecole Superieure d’Art de Bretagne Site de Brest, where -there were used only recyclable textiles.
Recent shows include: Yes Oui Canot, Maison de la Fontaine, Brest, Make a Tool, EESAB, Brest, My solo group show, CAV, Bucharest, Mythologies, Centre Culturel de Rencontre Abbaye de Neumunster, Luxemburg, PPM #4 – copy art show, Aici Acolo Pop Up Gallery, Cluj, At different angles, MNAC. Bucharest, Soft Rituals, NON PLUS ULTRA, Cluj, Art on Stage, Art Safari Bucharest, Valija DADA, Kirchner Cultural Center, Buenos Aires, Objects of desire, Sabot Gallery, Cluj, Zest, Cazarma U, Art Encounters, Timișoara, CARTOON LAW #IV, Nicodim Gallery, Bucharest.
The Petru Lucaci. Material-Scapes exhibition can be visited through October 25, 2020, on the ground floor of the museum. During this time, micro-openings within the exhibition will take place, organized by professor Petru Lucaci together with his students.
[Cover credit: Ioana Stanca]
COVID-19 SAFETY MEASURES
✓ The access is made through a single point, while the evacuation is made through a different separate point.
✓ All participants in the event must accept having their temperature taken.
✓ Access of symptomatic persons (cough, sneezing, rhinorrhea, fever, an altered general condition) will not be allowed inside, nor will those who have a measured temperature of higher than 37.3°C.
✓ If the recorded temperature exceeds 37.3°C, it is recommended to repeat the temperature measurement, after a period of 2-5 minutes of rest, while wearing a mask is mandatory.
✓ Those who refuse to have their temperature checked will not be granted access into the museum.
✓ Please respect social distancing norms.
✓ Tables and utensils are periodically disinfected with authorized substances during the event.
✓ Hand sanitizer will be available for use in several places inside the museum.
✓ Participants are required to wear a mask.
✓ The access is made through a single point, while the evacuation is made through a different separate point.
✓ All participants in the event must accept having their temperature taken.
✓ Access of symptomatic persons (cough, sneezing, rhinorrhea, fever, an altered general condition) will not be allowed inside, nor will those who have a measured temperature of higher than 37.3°C.
✓ If the recorded temperature exceeds 37.3°C, it is recommended to repeat the temperature measurement, after a period of 2-5 minutes of rest, while wearing a mask is mandatory.
✓ Those who refuse to have their temperature checked will not be granted access into the museum.
✓ Please respect social distancing norms.
✓ Tables and utensils are periodically disinfected with authorized substances during the event.
✓ Hand sanitizer will be available for use in several places inside the museum.
✓ Participants are required to wear a mask.