- This event has passed.
Bucureşti: Amintiri din adâncurile Mării Thetis. Mihuț Boșcu Kafchin, Joi 8 septembrie, ora 19:00 la MNAC
1 noiembrie @ 07:25 EET
Amintiri din adâncurile Mării Thetis
Mihuț Boșcu Kafchin (RO / DE)
Expoziție concepută și curatoriată de Diana Marincu
Input curatorial: Anca Verona Mihuleț
Capitolul V al proiectului expozițional în șase părți „Punctul alb şi cubul negru”
Coordonator MNAC: Mălina Ionescu
Vernisaj: 8 septembrie 2016, 19:00
8 septembrie – 30 octombrie 2016
MNAC – Palatul Parlametului, etaj 4
Expoziția lui Mihuț Boșcu Kafchin marchează secțiunea finală dedicată expozițiilor personale, a proiectului curatorial în șase părți Punctul alb și cubul negru, care a început în noiembrie 2015 şi se va finaliza în ianuarie 2017. Expozițiile de până acum au fost grupate în funcție de metoda curatorială folosită și au pornit de la investigarea unor formule expoziționale esențiale: două expoziții de grup, două expoziții „duale” și două expoziții personale. Fiecare dintre aceste formule a fost potențată de dialogul între cei doi curatori și de dialogul cu artiștii şi cu instituţia muzeală. Seria de expoziții, gândite în relație una cu cealaltă, avea ca premisă o formulă curatorială experimentală, intensă și dinamică, în care ipotezei de cercetare i se răspunde printr-o „unitate” a contrariilor, printr-o rețea de paradoxuri și o coexistență a ideilor polarizate, care se bazează pe teoriile despre dualitate conform cărora conviețuirea opozițiilor stă la baza cunoașterii și creației. Ultimul episod al acestei serii va debuta în noiembrie 2016 și va încerca o contextualizare a lucrărilor video produse în ultimii ani de către Irina Botea.
Expoziția Amintiri din adâncurile Mării Thetis se construiește pe principiul unei vizualități exacerbate și eclectice, caracteristice universului creat de Mihuț Boșcu Kafchin. Aglomerarea de imagini și mediile de expresie diferite – pictură, obiect, instalație și desen – formează un atelier tehnologic și organic, în care două lumi distincte se ciocnesc pentru a face loc unei ruine din care au mai rămas câteva cabinete distincte: Camera Căldurii Reci, Camera Norocului, Camera Voinței și Camera Atomică. Această viziune post-apocaliptică se hrănește din estetic, nu doar din știință, propunând o mașinărie imensă alcătuită din țesut viu, care impregnează mai departe structurile mecanice cu sentimente umane și ființele cu apetitul pentru autodistrugere. Scenografia de tip horror vacui alternează cu o eleganță barocă, îmbrăcând spațiul expozițional într-un strat identitar cu totul nou, în care norocul și voința sunt jucate la aceeași masă. Publicul va putea alege între traiectoriile de citire ale lucrărilor și parcursul de urmat în acest haos preistoric legat de existența umană, decupat din perioada în care artistul a lucrat în atelierul său din Cluj.
Mihut Boscu Kafchin (n. 1986) trăiește și lucrează la Berlin. A absolvit Facultatea de Arte și Design din Cluj-Napoca, secția Ceramică-Sticlă-Metal, și a lucrat din 2009 până în 2015 într-un atelier la Fabrica de Pensule. Tot acolo a inițiat în 2014 împreună cu Maria Balea și George Crîngașu spațiul de artă Superliquidato. Printre cele mai recente expoziții personale ale lui Mihuț Boșcu Kafchin se numără: Chronicles of My Fantastic Banality, BWA SOKÓŁ din Nowy Sącz (2016); Reverse Engineering of the Self, Trafó – Centrul de Artă Contemporană, Budapesta (2015); Fraction of lightnings, plants, and synapses, Galeria Sabot, Cluj-Napoca (2015); Relative kinematics of a passing moment, Galeria Gaudel de Stampa, Paris (2015); If a screw falls in an abandoned robot workshop and there’s nobody around to hear, does it make a sound?, Galeria Mihai Nicodim, Los Angeles (2014); Immortals have fun, Galeria Crystal, Stockholm (2013); II Clouds, Galeria Gaudel de Stampa, Paris (2013). Artistul a mai participat în expoziții de grup precum: Bienala Timișoara Art Encounters – Appearance and Essence, Timișoara (2015); Vienna Biennale 2015, Mapping Bucharest: Art, Memory, and Revolution 1916–2016, MAK, Viena (2015); A few grams of Red, Yellow, Blue, Centrul de Artă Contemporană Ujazdowski Castle, Varșovia (2014); Report on the Construction of a Spaceship Module [Museum as Hub], New Museum, New York (2014); Cluj Connection 3D, Galeria Judin, Berlin (2015); Haunting Monumentality II, Club Electroputere, Craiova (2014); E obligatoriu să avem un titlu, Salonul de Proiecte, București (2013); Expanded Painting, Bienala Praga 6, Praga (2013); La Triennale | Intense Proximity, Palais de Tokyo, Paris (2012).
Cu sprijinul Fundației Plan B și Superliquidato.
Vernisaj urmat de un pahar de vin oferit de Cramele Oprişor și o înghețată de la Moritz Eis.
RSVP @ https://www.facebook.com/events/177191769373610/
Intrarea este liberă. Se asigură accesul cu automobilul propriu / taxiul și locuri de parcare gratuită.
>>>ENGLISH<<<
Memories from the depths of the Thetys Sea
Mihuț Boșcu Kafchin (RO / DE)
Exhibition conceived and curated by Diana Marincu
Curatorial input: Anca Verona Mihuleț
Chapter V of “The White Dot and The Black Cube”, an exhibition project in six parts
MNAC coordinator: Mălina Ionescu
Opening: 8 September 2016, 19:00
September 8 – October 30 2016
MNAC – The Palace of Parliament, 4th floor
Within the framework of the six-part curatorial project “The White Dot and The Black Cube” which started out in November 2015 and will conclude in January 2017, Mihuț Boșcu Kafchin’s exhibition initializes the final section, dedicated to solo shows. So far, the exhibitions were grouped according to the curatorial method that was employed, respectively, and revolved around the investigation of essential exhibition formulae: two group shows, two “dual” exhibitions, and two solo exhibitions. Each of these formulae was heightened through the dialogue between the two curators and the exchanges with the artists as well as with the institution of the museum. The premise of this series of interrelated exhibitions was an experimental curatorial stance, both intense and dynamic, in which the research hypothesis is counterposed to a “unity” of opposites, by means of a network of paradoxes and a co-existence of polarized ideas. This, in turn, is based on the theories of duality according to which the confluence of opposites constitutes the basis of knowledge and creation. The final episode of this series will start in November 2016 and will attempt a contextualization of video works produced by Irina Botea during the past few years.
The exhibition Memories from the depths of the Thetys Sea is constructed according to the principle of an exacerbated, eclectic visuality, characteristic of the universe created by Mihuț Boșcu Kafchin. The agglomeration of images and the different media – paintings, objects, installations and drawings – constitute a technological and organic workshop in which two distinct worlds collide in order to make room for a ruin made up of a few disparate cabinets: The Cabinet of Cold Heat, The Cabinet of Fortune, The Cabinet of Will, and The Atomic Cabinet. This post-apocalyptic vision draws on the aesthetic, not only on the scientific dimensions, and thus proposes a huge machinery of live tissue, which successively impregnates mechanical structures with human sentiment and beings with an appetite for self-destruction. The horror vacui scenography alternates with a baroque elegance, garnishing the space of the exhibition with a new identitary layer, in which fortune and will are gambled for at the same table. Visitors will be able to choose between the parcours of reading the works and the paths to follow in this prehistoric chaos bound to human existence, cut out from the period in which the artist was working in his studio in Cluj.
Mihut Boscu Kafchin (b. 1986) lives and works in Berlin. He graduated The Art and Design University in Cluj–Napoca, department of Ceramic-Glass-Metal, and has been working in a studio at the Paintbrush Factory in Cluj between 2009 and 2015. In 2014 he initiated there the art space Superliquidato together with Maria Balea and George Crîngașu. His most recent solo shows include: Chronicles of My Fantastic Banality, BWA SOKÓŁ Gallery in Nowy Sącz (2016); Reverse Engineering of the Self, Trafó – House of Contemporary Arts, Budapest (2015); Fraction of lightnings, plants, and synapses, Sabot, Cluj-Napoca (2015); Relative kinematics of a passing moment, Gaudel de Stampa Gallery, Paris (2015); If a screw falls in an abandoned robot workshop and there’s nobody around to hear, does it make a sound?, Mihai Nicodim Gallery, Los Angeles (2014); Immortals have fun, Crystal Gallery, Stockholm (2013); II Clouds, Gaudel de Stampa Gallery, Paris (2013). He has exhibited his works in group shows such as: Timișoara Biennale Art Encounters – Appearance and Essence, Timișoara (2015); Vienna Biennale 2015, Mapping Bucharest: Art, Memory, and Revolution 1916–2016, MAK, Vienna (2015); A few grams of Red, Yellow, Blue, Center for Contemporary Art Ujazdowski Castle, Warsaw (2014); Report on the Construction of a Spaceship Module [Museum as Hub], New Museum, New York (2014); Cluj Connection 3D, Galerie Judin, Berlin (2015); Haunting Monumentality II, Club Electroputere, Craiova (2014); It’s Compulsory that We Have a Title, Salonul de Proiecte, Bucharest (2013); Expanded Painting, Prague Biennial 6, Prague (2013); La Triennale | Intense Proximity, Palais de Tokyo, Paris (2012).
With the support of Plan B Foundation and Superliquidato.
Followed by a drink offered by Cramele Oprişor and ice cream from Moritz Eis.
RSVP @ https://www.facebook.com/events/177191769373610/
Free entrance, car / taxi access, parking in front of the museum.
© Image Credit / credit imagine: Mihuț Boșcu Kafchin, Change in Declination, colaj digital / digital collage, 2015.
Parteneri media / Media Partners: Igloo, zeppelin, Șapte Seri, Radio France Internationale – Rfi, feeder, energiea, we ART, Vision Media Plus, Kepi Consult, Veioza Arte, Radio România Cultural.
Sponsori / Sponsors: Crama Oprișor, Policolor, Saint – Gobain Rigips, Grup Transilvae, Moritz Eis.
MNAC – Muzeul Național de Artă Contemporană /
The National Museum of Contemporary Art (MNAC Bucharest)
PALATUL PARLAMENTULUI / THE PALACE OF PARLIAMENT
Str. Izvor 2-4, Palatul Parlamentului, aripa / wing E4, 050563 Bucureşti 5
Accesul prin / Acces from Calea 13 Septembrie, B3