- Acest eveniment a trecut.
Caracal: obiectul lunii ianuarie 2019 la Muzeul Romanațiului – tabloul „FLORI SI FRUCTE” AUTOR: MARIUS BUNESCU

OBIECTUL LUNII IANUARIE 2019
(NATURĂ STATICĂ – FLORI ŞI FRUCTE- MARIUS BUNESCU
(DESCRIEREA TABLOULUI A FOST REALIZATĂ DE CĂTRE DOMNUL PROFESOR DIMULESCU VIRGIL CĂRUIA ÎI MULŢUMIM ŞI PE ACEASTĂ CALE)
NATURA STATICĂ
,, FLORI SI FRUCTE”
AUTOR: MARIUS BUNESCU
(14 MAI 1881-31 MARTIE 1971)
Lucrarea are dimensiunile 0,500/0,700m si este executata in ulei pe carton, semnata in coltul din dreapta jos, in anul 1935 in plina perioada de creatie si maturitate artistica a maestrului.
Caracalean prin origini dar si prin formarea sa initiala, Marius Bunescu a donat orasului sau natal despre care spunea: „M-am nascut in Caracal. Nutresc fata de orasul meu natal sentimentele cele mai alese, mai calde si as vrea sa-l vad inaltandu-se mereu pe linia culturii”.
Marius Bunescu a raspuns cu multa daruire si promptitudine solicitarilor venite de la elevii si dascali de la liceul Ionita Asan si a donat in repetate randuri 54 de lucrari de pictura personale, 18 stampe japoneze,numeroase lucrari ale altor artisti,schite si desene.
Lucrarea lunii pe care vo propunem face parte din Colectia Muzeului Romanatiului si reprezinta o natura statica cu muscate rosii intr-o vaza de sticla, gutui, pere si piersici.
Daca partea de sus a lucrarii este dominata de contrastul complementarelor rosu si verde pe un fond ocru, temperat cu umbra arsa ( aproape neutre ca si culoare).
Desi este stiut ca contrastul complementar este un contrast violent, dizarmonic, in cazul maestrului Marius Bunescu, acest contrast devine aproape linistit-armonic prin stiinta folosirii nuantelor de culoare potrivite. Partea de jos (masa) cand sunt pictate cu galben, orange si rosu violaceu pe o fata de masa albastru verzui, fructele compuse cu un desavarsit simt al compozitiei. Se supun aceluias procedeu plastic contrastul complementar. Prin stiinta cromatica pe care o stapaneste la cele mai inalte cote, autorul face ca greutatea albastrului verzui de la fata de masa sa se regaseasca in vasul de sticla si frunzele florilor si sa rezoneze cu fondul ocru brun murdar.
Lucrarea este valoroasa nu numai prin vechimea si semnatura lui Marius Bunescu, dar mai ales prin maestria artistica si emotia pe care o transmite.
