- This event has passed.
În perioada 5-30 octombrie 2022, are loc la Muzeul de Artă Constanța expoziția de pictură și ceramică „EPANORTHOSIS” a artiștilor Marius Barb Barbone și Ovidiu Ionescu
5 octombrie, 2022 - 30 octombrie, 2022
În perioada 5-30 octombrie 2022, are loc la Muzeul de Artă Constanța expoziția de pictură și ceramică „EPANORTHOSIS” a artiștilor Marius Barb Barbone și Ovidiu Ionescu, curator Lelia Rus, invitat critic de artă Ana Amelia Dincă.
Iubitorii de frumos sunt așteptați la deschiderea evenimentului, miercuri, 5 octombrie, ora 17.00, la sediul Muzeului de Artă din Constanța, bulevardul Tomis, nr.82-84
Nume remarcabile ale fenomenului artistic contemporan și cadre didactice la Universitatea Națională de Artă din București, pictorul Marius-Barb Barbone și ceramistul Ovidiu Ionescu, expun la Muzeul de Artă din Constanța, lucrări care le definesc viziunea, ajunsă într-un punct, în care putem spune că discursul lor plastic s-a închegat unitar, pentru fiecare dintre cei doi. „Epanorthosis” este denumirea care reunește cele două orizonturi de expresie, unul desfășurat în bidimensional, celălalt în volum, cu trimiteri spre psihanaliză, spre autocunoaștere și spre simboluri care să justifice aceste mecanisme ale ființei.
„Pentru Marius Barb- Barbone forma și culoarea se recontextualizează, iar simbolurile se îngemănează, se completează și se redefinesc. Nu există lucrare al cărui mesaj să nu facă trimitere spre o idee din istoria culturii, spre un arhetip sau un moment vizual, care a marcat un punct culminant al unei expresii vizuale definitorii. Modul de recepatare al acestor însemne ale trecutului au luat înfățișarea expresionismului, al gestului direct de a reprezenta și iluzia, și imaginea, care să susțină anumite corespondențe între spații și moduri de gândire.”
„Ovidiu Ionescu pornește de la figurativul, pe care îl interpretează, introcânducând-l în discursul postmodern, astfel încât, subiectul de pornire să fie abstractizat complet sau să amintească fragmentul unei lumi pe care o recunoaștem. Formația clasică a artistului, într-o școală de factură academică, a impus cunoașterea formei și prelucarea ei vizuală, după datele unor principii sculpturale…. În acest areal, expresia de ansamblu și detaliul se pliază pe conceptul identității umane, evocat prin sustragerea formală a unor elementele anatomice, în jurul cărora se concentrează o întreagă estetică.”
Ana Amelia Dincă