- This event has passed.
București: Conferință de Marketing Cultural
23 noiembrie, 2017 @ 08:00 - 24 noiembrie, 2017 @ 17:00 EET
The Cultural Marketing Conference, 4th Edition
Theme: Revaluating cultural heritage – the development of new audiences
Conferința de Marketing Cultural, ediția a patra
Tema: Revalorizarea patrimoniului cultural – dezvoltarea de noi audiențe
The Bucharest Municipality Museum, in partnership with the National Institute for Research and Cultural Formation and the Business and Administration Faculty of the University of Bucharest, invite you to the 4th edition of the Cultural Marketing Conference, dedicated to the theme Revaluating cultural heritage – the development of new audiences.
The Conference will take place on November 23rd 2017 (starting at 16h00) and November 24th 2017 (starting at 10h00), at the Grand Continental Hotel in Bucharest.
Subscriptions: conferinte@muzeulbucurestiului.ro
Moderator: Dr. Carmen Croitoru, Manager, the National Institute for Research and Cultural Formation
Muzeul Municipiului București, în parteneriat cu Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală și Facultatea de Administrație și Afaceri, Universitatea din București, vă invită la cea de-a patra ediție a Conferinței de Marketing Cultural, dedicată temei Revalorizarea patrimoniului cultural – dezvoltarea de noi audiențe.
Conferința se va desfășura în zilele de 23 noiembrie 2017 (începând cu ora 16.00) și 24 noiembrie 2017 (începând cu ora 10.00), la Grand Hotel Continental, București.
Înscrieri: conferinte@muzeulbucurestiului.ro
Moderator: Dr. Carmen Croitoru, Manager, Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală
Schedule / Program:
Thursday November 23rd 2017 / Joi, 23 noiembrie 2017
Grand Hotel Continental, Calea Victoriei 56, București
15.30: Registration / Înregistrarea participanților
16.00: Welcome speech / Deschiderea conferinței, Dr. Adrian Majuru, Manager, The Bucharest Municipality Museum / Muzeul Municipiului București
16.10: Easy as ABC: the Museum of London’s Audience, Brand and Content Toolkit, Andrew Marcus, Head of Public Relations, Museum of London, UK
Simplu ca ABC: Audiența, Brandul și Conținutul Muzeului Londrei, Andrew Marcus, Șef Relații Publice, Muzeul Londrei, Regatul Unit
16.40: Digital Cultural Relations, Claudia Ciovica, Digital Communications Manager, British Council Romania
Relații Culturale Digitale, Claudia Ciovica, Manager Comunicare Digitală, British Council România
17.10: Google Cultural Institute – Searching for a new audience for the Brukenthal National Museum, Dr. Adrian Luca, Curator, The Brukenthal National Museum, Sibiu
Google Cultural Institute – În căutarea unei noi audiențe pentru Muzeul Național Brukenthal, Dr. Adrian Luca, Curator, Muzeul Național Brukenthal, Sibiu
17.40: Marketing Solutions for a Memorial House: Grants for Cultural Projects, Valer Rus, Manager, The “Casa Mureșenilor” Museum, Brașov
Soluții de marketing pentru o casă memorială: proiectele culturale cu finanțare nerambursabilă, Valer Rus, Manager, Muzeul „Casa Mureșenilor”, Brașov
Friday November 24th 2017 / Vineri, 24 noiembrie 2017
Grand Hotel Continental, Calea Victoriei 56, București
10.00: Local History – Resource for Community Vivification, Amalia Alexandru, The Sinaptica Association
Istoria locală – resursă pentru animare comunitară, Amalia Alexandru, Asociația Sinaptica
10.20: We have (little) public. How to increase it? Using marketing tools in raising audieces at the National Museum of Maps and Old Books in Bucharest, Cristina Toma, Manager, the National Museum of Maps and Old Books in Bucharest
Avem un public restrâns. Cum procedăm? Instrumentele de marketing cultural și acordarea lor la strategia de management a MNHCV, Cristina Toma, Manager, Muzeul Național al Hărților și Cărții Vechi
10.40: Ways of exhibiting the heritage and the involvement of the citizen in museum activities, Sorin Tincu, Manager, The Archaeology, History and Ethnography Museum of Hunedoara
Modalități de expunere a patrimoniului și implicarea cetățeanului în activitățile muzeale, Sorin Tincu, Manager, Muzeul de Arheologie, Istorie și Etnografie Hunedoara
11.00: Marketing, Consumers and the Wealth of nations: the Case of cultural heritage, Univ. conf. Dr. Adela Coman, Univ. conf. Dr. Ana-Maria Grigore, the Business and Administration Faculty of the University of Bucharest
Marketing, Consumatori și Bogăția națiunilor: Cazul patrimoniului cultural, Conf. univ. dr. Adela Coman, Conf. univ. dr. Ana-Maria Grigore, Facultatea de Administrație și Afaceri, Universitatea din București
11.20: Visitors’ day at the “Michael the Brave” 30th Guard Brigade – An alternative approach to cultural marketing, Lieutenant Daniel Pîslariu, the “Michael the Brave” 30th Guard Brigade
Ziua Porţilor deschise la Brigada 30 Gardă ,,Mihai Viteazul” – O abordare inedită a marketingului cultural, Lt. Drd. Daniel Pîslariu, Brigada 30 Gardă „Mihai Viteazul”
11.40: Realist playfulness in relation to heritage: imaginary vs. documentary, Dr. Andreea Grecu, Cultural Manager
Ludicul realist în dialog cu patrimoniul: imaginar vs. documentar, Dr. Andreea Grecu, Manager cultural
12.00: Lunch break / pauză de prânz
13.00: Team building @ASTRA Museum. Developing a concept. Education through fun, 1st Decade, Eliza Penciu, Curator, The ASTRA National Museum Complex
Team building @Muzeul ASTRA. Creșterea unui concept. Educație prin distracție. Prima Decadă, Eliza Penciu, Muzeograf, Complexul Național Muzeal ASTRA
13.20: Rural heritage, a chance for community, Adina Dragu, The Sinaptica Association
Patrimoniul rural – o şansă pentru comunitate, Adina Dragu, Asociația Sinaptica
13.40: Educational and creative ways to approach the Centenary. On the quality and sustainability of projects produced by cultural actors in partnership with schools, Diana Ciocan, the Metru Cub Association
Modalități edu-creative de abordare a Centenarului. Despre calitatea și sustenabilitatea proiectelor realizate în parteneriat de actori culturali și școli, Diana Ciocan, Asociația Metru Cub
14.00: Arts and Communities. Engaging with vulnerable audiences, Mihaela Murgoci, The Transcena Association
Arta și comunitatea. Cum ne adresăm grupurilor vulnerabile?, Mihaela Murgoci, Asociația Transcena
14.20: Coffee break / Pauză cafea
14.40: From the 4P’s to the 4C’s. From the theory to the praxis of audience development at the Palace of Culture in Iași, Dr. Coralia Costaș, Head of Public Relations, The Palace of Culture in Iași
De la cei 4P la cei 4C. De la teoria la practica dezvoltării audienței la Palatul Culturii din Iași, Dr. Coralia Costaș, Șef Relații Publice, Palatul Culturii din Iași
15.00: Elephants, Cuckoos, Horses and a New Audience for Heritage, Dr. Alexandra Zbuchea, SNSPA and Raluca Bem Neamu, Președinte, Asociația Da’DeCe
Elefanți, cuci, cai și un nou public pentru patrimoniu, Dr. Alexandra Zbuchea, Școala Națională de Studii Politice și Administrative și Raluca Bem Neamu, President, Da’DeCe Association
15.20: Content Marketing, approaches of the Bucharest Municipality Museum, Horia Iova, The Bucharest Municipality Museum
Marketing prin conținut, abordări ale Muzeului Municipiului București, Horia Iova, Muzeul Municipiului București
15.40: Conclusions / Concluzii
The Organizing Committee consists of: Angelica Iacob and Horia Iova (The Bucharest Municipality Museum), Oana Duca and Alexandru Avram (the National Institute for Research and Cultural Formation) and Ana-Maria Grigore, the Business and Administration Faculty of the University of Bucharest.
Comitetul de Organizare este alcătuit din: Angelica Iacob și Horia Iova (Muzeul Municipiului Bucureşti), Oana Duca și Alexandru Avram (Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală) și Ana-Maria Grigore, Facultatea de Administrație și Afaceri, Universitatea din București.
Details / Detalii:
www.muzeulbucurestiului.ro
https://www.facebook.com/MuzeulMunicipiuluiBucuresti
conferinte@muzeulbucurestiului.ro
Organisers / Organizatori:
The Bucharest Municipality Museum / Muzeul Municipiului Bucureşti
The National Institute for Research and Cultural Formation / Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală
The Business and Administration Faculty of the University of Bucharest / Facultatea de Administraţie şi Afaceri, Universitatea Bucureşti
Eveniment organizat de Primăria Municipiului București prin Muzeul Municipiului București
Event organized by the Bucharest City Hall through the Bucharest Municipality Museum